سه شنبه 13 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نفت کمتر از ۸۴ دلار شد

قيمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی با ۱.۱۱ دلار کاهش به ۸۳ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسيد.

به گزارش تسنيم به نقل از بلومبرگ، در حالی که عربستان قيمت نفت خود برای مشتريان آمريکايی اش را کاهش داده است، قيمت نفت وست تگزاس اينترمدييت آمريکا به پايين ترين رقم در ۳ سال گذشته رسيد. نفت برنت نيز در بازار لندن روند کاهش قيمت خود را تداوم بخشيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شرکت سعودی عربين اويل قيمت انواع نفت خود را برای مشتريان آمريکايی اش کاهش داد، در حالی که قيمت نفت اين شرکت برای مشتريان آسيايی و اروپايی افزايش داشت.

نتايج يک بررسی نشان می دهد که حجم ذخاير نفت خام آمريکا در هفته گذشته ۱.۹ ميليون بشکه افزايش يافته و به بالاترين رقم در ۴ ماه اخير رسيده است.

قيمت نفت در ماه اکتبر بيشترين کاهش را از می ۲۰۱۲ تاکنون به ثبت رساند. عرضه جهانی نفت در حال افزايش است و ميزان صدور نفت آمريکا به بالاترين رقم در بيش از ۳ دهه گذشته رسيده است.

ويل يون، تحليلگر بازار نفت در اين باره گفت: «اکنون يک رقابت بين اعضای اوپک و آمريکا بر سر به دست آوردن سهم بيشتر از بازار نفت در گرفته است...افزايش حجم ذخاير نفت خام آمريکا، برای وادار کردن اوپک به کاهش توليد کافی نخواهد بود، مگر اينکه قيمت ها به شدت به زير ۷۵ دلار کاهش يابد.»

بر اساس اين گزارش، قيمت هر بشکه نفت خام آمريکا برای تحويل در ماه دسامبر، امروز با يک دلار و ۱۵ سنت کاهش نسبت به جلسه قبل، به ۷۷ دلار و ۶۳ سنت رسيد. قيمت نفت خام آمريکا ديروز نيز با يک دلار و ۷۶ سنت کاهش به ۷۸ دلار و ۷۸ سنت رسيده بود. حجم معاملات انجام شده بيش از دو برابر متوسط ۱۰۰ روز اخير بود. قيمت ها از ابتدای امسال ۲۱ درصد کاهش يافته است.

قيمت نفت برنت برای تحويل در ماه دسامبر نيز با يک دلار و ۱۱ سنت کاهش به ۸۳ دلار و ۶۷ سنت رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016