چهارشنبه 14 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تخلف "۴۰۰ميليون دلاری" در واردات قطعات هواپيمايی


مويد حسينی صدر نماينده خوی

• "من مستندات اين تخلف را دارم و اسم اين شخص نيز هم اکنون در اختيار من است. بحث در مورد ۴۰۰ ميليون دلار است و ما نيز در اين مورد پيگيری‌های خاص خود را آغاز کرده‌ايم تا در مورد اين فرد هم که از شرايط تحريم سوء استفاده کرده است قانون اعمال شود."

ایلنا ـ يک عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شورای اسلامی از يک فساد جديد خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته و در شرايط تحريم يک نفر برای واردات قطعات هواپيما ۴۰۰ ميليون دلار از دولت وقت اعتبار گرفته است اما اين قطعات هيچ‌گاه به کشور وارد نشده و پيگيری هم در مورد آن انجام نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مويد حسينی صدر نماينده خوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا در ارتباط با آخرين وضعيت پيگيری‌های نمايندگان از دکل نفتی گم شده ۸۰ ميليون دلاری گفت: ما هنوز پاسخی از نامه‌ای که به آقای لاريجانی در اين مورد نوشته‌ايم نگرفتيم اما شايد در هفته آينده در اين مورد به نتيجه جديدی برسيم.

وی ادامه داد: در حالت کلی موارد زيادی از اين دست تخلفات در هشت سال گذشته به گوش ما رسيده است از جمله آنکه اخير نامه‌ای ديگر از تخلفات يک فرد ديگر به اين شکل به دست من رسيده است.

اين نماينده مجلس در ادامه يادآور شد: موارد زيادی از اين دست در دولت گذشته وجود داشته است که افراد از دولت اعتبار گرفته‌اند تا فلان کالا را وارد کنند اما کمی بعد کالا را نياورده‌اند و به بهانه تحريم و اينگونه مسائل از وارد کردن کالا‌ها خودداری کرده‌اند.

حسينی صدر با اشاره به تحت پيگرد قرار گرفتن اين افراد تصريح کرد: ما در حال پيگيری پرونده اينگونه افردی هستيم که به بهانه تحريم در سال‌های اخير شبکه رانت خواری به راه انداخته‌اند و سوء استفاده کرده‌اند. يکی از وظايف مجلس مبارزه با فساد است و با توجه به اينکه در سال‌های اخير مصاديق فسادهای اقتصادی به شدت زياد شده است ما نيز بايد در اين مورد پيگيری‌های بيشتری داشته باشيم.

وی در ادامه به جزييات يک تخلف جديد در اين مورد اشاره کرد و گفت: اخيرا نامه‌ای به دست من رسيده است که نشان می‌دهد در سال‌های اخير فردی برای واردات قطعات هواپيما به کشور ۴۰۰ ميليون دلار اعتبار گرفته است اما اين قطعات هواپيما هيچ‌گاه به کشور وارد نشده‌اند. من مستندات اين تخلف را دارم و اسم اين شخص نيز هم اکنون در اختيار من است. بحث در مورد ۴۰۰ ميليون دلار است و ما نيز در اين مورد پيگيری‌های خاص خود را آغاز کرده‌ايم تا در مورد اين فرد هم که از شرايط تحريم سوء استفاده کرده است قانون اعمال شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016