یکشنبه 18 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حمله خونین بسیج و حزب‌الله به جشن افغان‌ها در شهر ری

دیگربان - گزارش‌ها از حمله پلیس٬ بسیج و گروهی از نیرو‌های مذهبی به مراسم جشن نامزدی یک افغان در شهرری و ضرب و جرح شرکت‌کنندگان در این مراسم و بازداشت ۵۸ نفر حکایت دارد.

حمله به این مراسم که در محله «باروت‌کوبی» در یک سوله متروکه انبار مواد غذایی در حال برگزاری بود٬ شامگاه پنجشنبه (۱۵ آبان) رخ داده است.

گزارش شده انتشار سریع شایعه‌ای مبنی بر برگزاری جشن «حسین‌کشون» از سوی گروهی از «وهابی‌ها» در این سوله متروکه عامل اصلی این حمله و درگیری ۷ ساعته بوده است.

مهاجمان در ابتدا گروهی از نیرو‌های مذهبی و بسیج بوده‌اند که پس از گسترش دامنه این درگیری‌ها٬ پلیس وارد عمل شده و دست‌کم ۵۸ افغان را بازداشت کرده است.

Untitled_180.jpg

برخی سایت‌های محلی از مرگ تعدادی افغان در این درگیری و متواری شدن ۱۵ نفر از آن‌ها نیز خبر داده‌اند که این گزارش‌ها تاکنون تائید نشده است.

میانگین سنی افراد بازداشت شده ۲۳ سال اعلام شده و در برخی گزارش‌ها آمده آن‌ها افرادی «ساده‌لوح» بودند که در ازای دریافت اندکی پول در این جشن حاضر شده بودند.

این گزارش‌ها همچنین از عملکرد ضعیف پلیس انتقاد کرده و به صراحت نوشته‌اند در برخورد با این جشن نیرو‌های بسیج و «امت حزب‌الله» نقش اصلی را ایفا کرده‌اند.

این حمله دو هفته پس از فروکش کردن بحران اسید‌پاشی‌ها در اصفهان روی داده و پلیس و بسیاری از خبرگزاری‌های رسمی از پوشش اخبار آن خودداری کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جزئیات تازه از حمله به جشن افغان‌ها در شهرری
مقام‌های استانداری تهران با تائید حمله به مراسم جشن افغان‌ها در شهرری اعلام کرده‌اند ۵۸ نفر در این جشن بازداشت شده و کسی هم کشته نشده است.

هدایت‌الله جمالی‌پور٬ رئیس شورای تامین شهرری گفته در برخود با عوامل برگزاری این جشن «هیچ برخورد خشونت‌باری» صورت نگرفته و همه اقدامات نیز «قانونی» بوده است.

جمالی‌پور افزوده درباره چرایی برگزاری این جشن هیچ قضاوتی ندارد و در انتظار نظر قوه قضائیه و نهاد‌های اطلاعاتی خواهد ماند.

گزارش شده که در حاشیه حمله گارد ویژه٬ نیرو‌های بسیج و حزب‌الله به این جشن ۱۵۰ نفره تعدادی از ایرانی‌ها که سعی در «ملتهب» کردن فضا داشته‌اند نیز بازداشت شده‌اند.

حمله به این مراسم که در محله «باروت‌کوبی» در یک سوله متروکه انبار مواد غذایی در حال برگزاری بود٬ شامگاه پنجشنبه (۱۵ آبان) رخ داده است.

گزارش شده انتشار سریع «شایعه‌ای» مبنی بر برگزاری جشن «حسین‌کشون» از سوی گروهی از «وهابی‌ها» در این سوله متروکه عامل اصلی این حمله و درگیری ۷ ساعته بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016