یکشنبه 18 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تحریم دوباره دانشگاه شریف توسط اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا بانک سینا، دانشگاه صنعتی شریف، شرکت سورینت متعلق به بابک زنجانی و همچنین خود آقای زنجانی را مجددا در فهرست تحریم های خود قرار داده است.141030212750_european_union_flags_night_640x360_reuters_nocredit.jpg
مطابق ا ین تصمیم، که روز شنبه ۸ نوامبر (۱۷ ابان) به تایید وزرای خزانه داری و دارایی کشورهای اتحادیه رسیده، تحریم شدگان همچنان مشمول محدودیت‌هایی همچون توقیف حساب های مالی می مانند.

دادگاه اتحادیه اروپا، چند ماه پیش بانک سینا، دانشگاه صنعتی شریف، شرکت سورینت و بابک زنجانی را از فهرست تحریم های اروپایی خارج کرده بود.
این دادگاه، همچنین تحریم های شرکت ملی نفتکش ایران و شرکت بیمه معلم را نیز لغو کرده بود که در تصمیم اخیر اتحادیه اروپا، نامی از آنها برده نشده است. به این ترتیب، شرکت ملی نفتکش ایران و شرکت بیمه معلم، همچنان خارج از شمول تحریم های اتحادیه اروپا هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، امروز یکشنبه "اقدام اخیر اتحادیه اروپا در تحریم مجدد برخی نهادهای ایرانی" را سوال برانگیز دانسته است.

خانم افخم تاکید کرده که "در شرایطی که مذاکرات هسته ای ادامه دارد و تلاش برای رسیدن به یک توافق قابل قبول از سوی طرف‌های مذاکرات در جریان است" این اقدام اتحادیه اروپا "خلاف روند مذاکرات و تعهدات طرف مقابل است".

در پی شکایت این چهار شخصیت حقوقی و حقیقی علیه تحریم خود، دادگاه اتحادیه اروپا اعلام کرد که شواهد ارائه شده توسط این اتحادیه در اثبات ارتباط آنها با برنامه‌های هسته‌ای ایران را کافی نمی داند.

بنا بر اطلاعیه جدید اتحادیه اروپا، قرار گرفتن مجدد آنها در فهرست تحریم ها، بر مبنای "دلایل جدید" انجام شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016