دوشنبه 19 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

احضار قضات متهم در پرونده کهريزک به دادسرا


علی‌اکبر حيدری‌فر و سعید مرتضوی

يکی از قضات متهم در پرونده کهريزک گفت که شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت او و سعيد مرتضوی را با شکايت مجدد روح الامينی به اتهام معاونت در قتل عمدی به دادسرا احضار کرده است.

علی‌اکبر حيدری‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره آخرين وضعيت پرونده کهريزک گفت: اين پرونده پس از صدور حکم در شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران و اعتراض به آن، به شعبه ۹ ديوان عالی کشور ارسال شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: پرونده در حال حاضر در شعبه ۹ ديوان عالی کشور در حال بررسی است و هنوز رای صادر نکرده است، ولی فکر می‌کنم همين روزها رای صادر کنند.

حيدری‌فر درباره بخش ديگر پرونده کهريزک که با شکايت مجدد روح الامينی به جريان افتاده است، گفت: در قسمتی از پرونده که در دادسرا است آقای روح الامينی از من و آقای مرتضوی به اتهام معاونت در قتل عمدی شکايت کرده است که اين اعتبار امر مختومه دارد چون يک بار هم نسبت به آمريت، هم نسبت به معاونت و هم نسبت به مباشرت در قتل رسيدگی و قرار منع تعقيب صادر شده است و اين قرار هم قطعی است؛ لذا شکايتی که مجددا مطرح شده يک شکايت واهی است ولی به هر حال به آن رسيدگی می شود.

وی ادامه داد: اين شکايت بعد از آن که پذيرفتم من دستور اعزام متهمان به کهريزک را داده‌ام و از هيچ کس دستور نگرفته‌ام -يعنی از حدود جلسه سوم يا چهارم- مطرح شد. آقای روح الامينی برای اينکه اقدام متقابلی انجام دهد رفتند شکايت کردند منتها اين شکايت وجهه حقوقی ندارد ولی با اين وجود باز هم ما را برای تفهيم اتهام و تحقيق به دادسرا احضار کرده‌اند.

وی با بيان اينکه اين پرونده در شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت مطرح است، افزود: در اين پرونده فقط از من و آقای مرتضوی شکايت شده است و از آقای حداد شکايت نکرده‌اند؛ لذا همين روزها ما بايد برای بازجويی به دادسرا برويم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016