سه شنبه 20 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

"برنامه‌ ۹ ماده‌ای خامنه‌ای برای نابودی اسرائیل"

0,,17694253_303,00.jpg
دویچه وله - اشپیگل آنلاین با استناد به اکانت توئیتر منسوب به رهبر جمهوری اسلامی از برنامه جدید وی برای نابودی اسرائیل خبر می‌دهد. سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا سخنان منسوب به خامنه‌ای را شدیداً محکوم کرده است.

حملات لفظی به اسرائیل و "صهیونیسم" و خواست نابودی این کشور بخشی از سیاست خارجی ایران به شمار می‌‌آید. رهبران سیاسی اسرائیل بارها با استناد به سخنان مسئولان ایرانی مبنی بر نابودی اسرائیل توانسته‌اند در مجامع بین‌المللی به انزوای سیاسی هر چه بیشتر ایران دامن بزنند.

اشپیگل آنلاین در گزارشی به حملات جدید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به اسرائیل که در اکانت توئیتری وی به زبان انگلیسی منتشر شده پرداخته است.

در این گزارش آمده است که اخیراً چندین توئیت به زبان انگلیسی از سوی خامنه‌ای علیه اسرائیل انتشار یافته است. خامنه‌ای در یکی از این توئیت‌های خود اسرائیل را "وحشی، گرگ‌ صفت و قاتل کودکان" خوانده و در برنامه‌ای ۹ ماده‌ای خواستار نابودی اسرائیل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برگزاری همه‌پرسی و تعیین سرنوشت یهودیان

بنا به گزارش سایت آلمانی اشپیگل آنلاین علی خامنه‌ای تصریح کرده که این برنامه ۹ ماده‌ای "مکانیزمی عملی و منطقی" برای نابودی رژیم اسرائیل است.

در این برنامه آمده همه کسانی که در فلسطین روزگاری زندگی می‌کرده‌اند، "از مسیحی و مسلمان گرفته تا یهودی باید در یک همه‌پرسی شرکت جویند" و درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

اشپیگل آنلاین می‌نویسد گرچه دقیقاً روشن نیست که منظور آیت‌الله خامنه‌ای از "همه" چه کسانی هستند، اما به نظر می‌رسد منظور وی " تمامی افرادی هستند که پیش از تشکیل دولت اسرائیل در سال ۱۹۴۸ در این منطقه زندگی می‌کرده و پس از نبردهای مختلف "بی‌خانمان و آواره" شده‌اند. البته نسل‌های بعدی این آوارگان نیز باید اجازه بازگشت به سرزمین‌های خود و شرکت در این همه‌پرسی را داشته باشند.

مهاجران یهودی که پس از این تاریخ به اسرائیل کوچ کرده ‌و در آنجا تابعیت اسرائیلی را دریافت کرده‌اند "البته از این همه‌پرسی باید محروم شوند."

پس از انجام این همه‌پرسی باید درباره "سرنوشت یهودیان در فلسطین" تصمیم گرفته شود که آیا اجازه ماندن در فلسطین را خواهند یافت یا اینکه باید به کشورهایی بازگردند که از آنجا مهاجرت کرده‌اند.

اشپیگل آنلاین به نقل از توئیت خامنه‌ای می‌نویسد: «ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که صهیونیست‌ها به سادگی به این پیشنهاد گردن بگذارند. پس باید مقاومتی مسلحانه و قاطع صورت گیرد. این تنها راه علیه این رژیم (اسرائیل) است.»

رهبر جمهوری اسلامی خواستار "تسلیح" شهروندان فلسطینی در کرانه باختری رود اردن هم‌چون نوار غزه شده است. اشپیگل آنلاین یادآور می‌شود که "این درخواست بدان معناست که شهرهای اسرائیلی از کرانه باختری نیز باید مورد حملات موشکی قرار بگیرند." بنا به گزارش اشپیگل آنلاین "جمهوری اسلامی ارسال سلاح به حماس در نوار غزه را پنهان نمی‌کند."

خامنه‌ای می‌نویسد: «ما جنگی کلاسیک از سوی ارتش کشورهای مسلمان علیه اسرائیل را توصیه نمی‌کنیم. ما هم‌چنین خواهان آن نیستیم که تمامی یهودیان مهاجرت کرده را به دریا بیافکنیم.»

ناخشنودی آمریکا از اظهارات خامنه‌ای

آمریکا که در حال حاضر سرگرم مذاکره با ایران و یافتن راه‌حلی برای برنامه اتمی این کشور است، ضمن ابراز ناخشنودی، به اظهارات اخیر خامنه‌ای اعتراض کرد.

جن ساکی، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا درباره درج این برنامه در توئیت علی خامنه‌ای گفت: «ما این سخنان مملو از تنفر علیه اسرائیل را شدیداً محکوم می‌کنیم. سخنانی که گفته می‌شود در اکانتی منتشر شده که منسوب به رهبر جمهوری اسلامی است.»

ساکی افزود: «متاسفانه این عبارت‌پردازی‌ها جدید نیستند، اما کمکی نیز به تامین امنیت در منطقه نخواهند کرد.»

اشپیگل آنلاین در پایان می‌نویسد که سخنان خامنه‌ای درست در زمانی انتشار می‌یابد که خطر آغاز شورشی جدید از سوی فلسطینیان علیه اسرائیل محتمل است.

در هفته گذشته چندین حمله تروریستی از سوی فلسطینیان در اورشلیم (بیت‌المقدس) و تل‌آویو علیه شهروندان یهودی صورت گرفت. بنا به آخرین خبرها در جریان این حملات یک سرباز ۲۰ ساله و یک زن ۲۵ ساله اسرائیلی کشته شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016