چهارشنبه 21 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

احمدی مقدم: متهم اسيدپاشی اصفهان هنوز دستگير نشده، وقوع ۳۱۸ مورد اسيدپاشی در سال جاری

وقوع ۳۱۸ مورد اسيدپاشی در سال جاری، تداوم اجرای طرح امنيت اجتماعی در زمستان، توضيح درباره مهمانی افغان‌ها در محرم و غيره از مسائلی بود که فرمانده ناجا در حاشيه همايش ملی پليس و ارتقای سلامت اداری با خبرنگاران مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار اسماعيل احمدی مقدم درباره برگزاری اين همايش خاطر نشان کرد: کار و وظيفه ناجا مبارزه با جرم است که البته با توجه به گستردگی و پيچيدگی جرايم و نيز گستردگی نيروی انتظامی انجام اين کار با سادگی قابل انجام نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی مقدم با بيان اينکه با کمک يکی از موسسات در حال حاضر در تمام استان‌ها کار تحقيقی در خصوص ميزان سلامت اداری آغاز شده است، خاطر نشان کرد: تلاش داريم در يک اقدام سازمان يافته با ستاد درون سازمانی مبارزه کنيم و آنطور که ما پيش بينی کرديم احتمالا تا پايان امسال شاهد کاهش ۳۰ درصدی جرايم و تخلفات خواهيم بود.

فرمانده ناجا درباره اجرای طرح امنيت اجتماعی و اينکه گفته می‌شود در زمستان پليس اجرای اين طرح را متوقف می‌کند به ايسنا گفت: طرح امنيت اجتماعی به همان شکل سابق ادامه دارد و کمرنگ و پررنگ نمی‌شود. ما جرايم و ناهنجاری‌ها را رصد می‌کنيم و با توجه به آن وارد عمل می‌شويم.

وقوع ۳۱۸ مورد اسيدپاشی در شش ماهه امسال
متهم حادثه اسيدپاشی اصفهان هنوز دستگير نشده

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال يکی از خبرنگاران در خصوص سرانجام پرونده اسيدپاشی در اصفهان با بيان اينکه متهم اين حادثه هنوز دستگير نشده، خاطر نشان کرد: حادثه اصفهان نيز به دليل طرح آن در رسانه‌ها مطرح شد. ما در شش ماهه امسال ۳۱۸ مورد اسيدپاشی داشتيم.

احمدی مقدم در توضيح بيشتر اين تعداد اسيدپاشی به ايسنا گفت: در اين آمار علاوه بر افراد، اسيدپاشی بر روی خودروها و اشيا نيز لحاظ شده. اقداماتی که برخی از روی حسادت، کينه و ... انجام می‌دهند که اغلب متخلفان نيز دستگير می‌شوند.

وی با بيان اينکه تمام اين حوادث خطرناک نيست خاطر نشان کرد: برخی نيز روی خودروها روغن ترمز، جوهر نمک و ... می‌پاشند.

مرجع انتشارتصوير عامل اسيدپاشی ناجا نيست

فرمانده نيروی انتظامی درباره چرايی عدم انتشار تصوير چهره نگاری شده از عامل اسيدپاشی در رسانه‌ها نيز گفت: در اين خصوص قاضی بايد نظر بدهد و شايد تصوير چهره نگاری به حدی نبوده که در رسانه‌ها منتشر شود اما به هر حال مرجع انتشار آن ناجا نيست.

وی درباره عملکرد برخی از پارکبان‌ها نيز خاطر نشان کرد: فقدان پارکينگ و تسهيلات مجوزی برای تخلف نيست.

توضيح درباره جشن افغانها

احمدی مقدم درباره جشن افغانها که گفته می‌شد با هدايت عوامل وهابی و تکفيری در ايام عزای حسينی برگزار شده نيز اظهار کرد: چنين چيزی صحت ندارد و تعدادی از افغانی‌ها که اغلبشان نيز غيرمجاز بودند يک جشن نامزدی برگزار کرده و به خيال خود گمان می‌کردند که اگر اين جشن را دو روز پس از عاشورا و تاسوعا برگزار کنند احترام را نيز رعايت کرده‌اند که ناجا در اين خصوص وارد شد و افرادی نيز دستگير شدند که آنان از کشور طرد می‌شوند.

وی با بيان اينکه اهل سنت نيز به اهل بيت احترام می‌گذارند گفت: موضوع تکفيری‌ها بحث جدايی است.

فرمانده نيروی انتظامی همچنين در پاسخ به سوال يکی از خبرنگاران که درباره تعقيب و گريز ماموران پليس با يک متخلف رانندگی که منجر به مرگ سه دانش آموز شد نيز گفت: در اين خصوص پيگيری‌های لازم بايد انجام شود و من اطلاعاتی ندارم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016