پنجشنبه 22 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اوباما: کناره‌گيری اسد از قدرت به شکست داعش کمک می‌کند

العربیه ـ باراک اوباما رئيس جمهوری آمريکا شامگاه چهارشنبه ۱۲-۱۱-۲۰۱۴ از مشاوران خود خواست تا در سياست واشينگتن نسبت به اوضاع جاری در سوريه بازنگری کنند.

به گزارش تلويزيون سی. ان. ان، رئيس جمهوری آمريکا به اين نتيجه رسيده است که شکست گروه تروريستی "داعش" در سوريه و عراق بدون برکناری بشار اسد، امکان پذير نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طبق اين گزارش هفته گذشته، تيم "امنيت ملی" آمريکا برای ارزيابی يک استراتژی منسجم با برنامه جنگ عليه داعش که بخش های بزرگی از سوريه و عراق را تصرف کرده است، چهار نشست مهم با باراک اوباما برگزار کرد.

يکی از مسئولان کاخ سفيد به سی.ان .ان. گفته است، اوباما از تيم مشاوران خود خواسته است تا طرحی کامل برای شکست داعش در عراق و سوريه تدارک ببينند، زيرا که به گفته وی شکست داعش در عراق کافی نيست و بايد در سوريه نيز شکست بخورد.

اين در حالی است که يکی از مقام های بلندپايه کاخ سفيد به خبرگزاری رويترز گفته است که سياست آمريکا در قبال سوريه هنوز تغيير چندانی نکرده است.

اين مقام بلند پايه آمريکايی گفته است در حال حاضر آنچه برای واشينگتن در اولويت قرار گرفته شکست داعش در عراق و سوريه است.

طبق اين گزارش اوباما بار ديگر تاکيد کرده که بشار اسد مشروعيت خود را از دست داده است و ايالات متحده و ائتلاف بين المللی جنگ عليه تروريسم همزمان با مبارزه با داعش برای سرنگونی بشار اسد به اپوزيسيون معتدل سوريه کمک خواهند کرد.

دولت اسلامی عراق و شام "الدولة الاسلامیة فی العراق والشام" با نام اختصاری داعش که در حال حاضر خود را دولت اسلامی ناميده‌ است، گروهی از شبه نظاميان تندرو است که در عراق و سوريه حضوری فعال دارند .اين گروه بخش‌های بزرگی از شمال سوريه و عراق را به کنترل خود درآوردند. داعش به رهبری ابوبکر البغدادی از جهادگرايان سلفی جدا شده از القاعده تأسيس شد. اين گروه با دولت‌های عراق و سوريه و ديگر گروه‌های مخالف اسد در سوريه وارد جنگ شده‌ است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016