پنجشنبه 22 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

انتشار پیام صوتی جدید ابوبکر بغدادی در اینترنت

abu-bakr-baghdadi1.jpg
رادیو زمانه - ابوبکر بغدادی زنده است؛ این ادعا را داعش با انتشار یک پیام صوتی مطرح کرد. بغدادی در این پیام، هواداران «دولت اسلامی» را به نبرد مشترک در جهان عرب فرا می‌خواند.

چند روز پس از حمله مرگبار آمریکا و متحدانش به کاروان نیروهای داعش و خبر تایید نشده مرگ ابوبکر بغدادی‌، پیامی صوتی از این «خلیفه خودخوانده› در اینترنت منتشر شد.

صحت این صدا هنوز رسما تایید نشده اما شباهت آن به پیام‌های پیشین بغدادی قابل انکار نیست. پیام در در یکی از شبکه‌های اینترنتی رسمی داعش منتشر شده و بیشتر کارشناسان، سخنگوی آن را بغدادی تشخیص داده‌اند.

مدت زمان این پیام ۱۷ دقیقه است و به احتمال زیاد پس از جمعه گذشته ضبط شده است. در این روز (۷ نوامبر)، آمریکا از اعزام ۱۵۰۰ سرباز دیگر به عراق خبر داد. بغدادی در سخنان خود به همین موضوع می‌پردازد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رهبر داعش با لحنی پیروزمندانه می‌گوید: «صلیبی‌ها شکست می‌خورند.» او در ادامه تاکید می‌کند: «مجاهدان به پیش می‌تازند تا به یاری خداوند، رم را فتح کنند.»

ابوبکر بغدادی از کلیه هواداران و وابستگان خود در عربستان سعودی‌، یمن، مصر و سایر کشورهای عربی می‌خواهد که دولت‌های خود را سرنگون کرده و پیروان ادیان دیگر را هلاک سازند: «شمشیرهایتان را بکشید و آتش‌فشانی به پا کنید.»

ابوبکر بغدادی، به شبکه تروریستی «انصار بیت‌المقدس» در مصر و سایر گروه‌هایی نیز که در هفته‌های گذشته با داعش اعلام همبستگی کرده‌اند، پیام داده است: «ما دولت اسلامی را در عربستان و یمن و مصر و لیبی و الجزایر نیز گسترش خواهیم داد.»

گروه «انصار بیت‌المقدس» دوشنبه هفته پیش، سوگند وفاداری و همبستگی با داعش یاد کرد. برای همین بسیار محتمل است که پیام صوتی بغدادی در هفته جاری ضبط شده باشد.

دولت آمریکا روز جمعه و شنبه (۷ و ۸ نوامبر) حملات سنگینی را علیه مواضع رهبران داعش در عراق انجام داد. محافل امنیتی عراق اعلام کرده بودند که بغدادی در این حمله یا کشته و یا به شدت مجروح شده است.

دولت ایالات متحده در این مدت اعلام کرده که هیچ اطلاعی از موقعیت و وضعیت مرگ و زندگی رهبر داعش ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016