شنبه 24 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جزئیات تازه از بررسی‌های وزارت کشور درباره اسیدپاشی‌های اصفهان

0,,18012295_303,00.jpg
یک مقام وزارت کشور ایران گفت که در رابطه با اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان تمام افراد سابقه‌دار، بیماران روانی و صاحبان موتورسیکلت‌های مشکی شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور روز جمعه ۲۱ آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، تحقیقات نهادهای مسئول در رابطه با رخدادهای اخیر اصفهان را«کم‌سابقه» خواند و اظهار داشت: «مسئولین رسیدگی به این پرونده ناچار شده‌اند چترهای بررسی‌های خود را باز کنند... تمام افرادی را که دارای ناراحتی روحی و روانی یا دارای سوابقی بوده‌اند و می‌توانستند در مظان اتهام قرار گیرند مورد بررسی قرار داده‌اند و همچنین تمام موتورسیلکت‌های مشکی را بررسی و صاحبان آنها را شناسایی کرده‌اند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته این مقام دولت ایران، «آن چتر گسترده‌ای» که برای بررسی این پرونده ایجاد شده بود اکنون در حال جمع شدن است تا بتوان مظنونین را از بین تمام فرضیه‌هایی شناسایی کرد و در نهایت بتوان به نتیجه قطعی رسید.

چند هفته پس از اسیدپاشی به صورت زنان در اصفهان حکومت ایران می‌گوید که هنوز نمی‌تواند کسی را در این رابطه متهم کند. با این حال فرماندهان انتظامی ایران تاکید دارند که این رخداد نمی‌تواند امری گروهی یا سازمان‌یافته باشد.

در این مدت گمانه‌زنی‌های بسیاری مطرح شده است که اسیدپاشی‌های اخیر را مرتبط با مسئله حجاب و امر به معروف می‌داند، اما مقامات ایران به شدت این مسئله را تکذیب می‌کنند و تاکید دارند که قربانیان اسیدپاشی زنان «باحجاب» هستند.

اکنون نیز معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور می‌گوید، «فضایی که ابتدا در رابطه با این ماجرا ایجاد شد» و بحث‌های رسانه‌ای پیرامون آن کار کشف جرم را با مشکل مواجه کرد.

آقای ذوالفقاری سپس تاکید کرده است که تا وقتی نتیجه قطعی حاصل نشود باید سعی کرد از گمانه‌زنی‌ها و احتمالات سخن نگفت.

وی در نهایت گفته است که نیروهای اطلاعات و سپاه هم اکنون در حال همکاری با نیروی انتظامی برای کشف سرنخ‌های این پرونده هستند.

این در حالی است که پیش از این اعضای هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران به اصفهان گفته بودند که مجرم در «یک قدمی دستگیری است» و «به زودی و راحت» دستگیر می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016