دوشنبه 26 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اوباما: اگر داعش به سلاح اتمی دست يابد؛ نيروی زمينی می فرستيم

باراک اوباما: در صورتی که مثلا داعش به سلاح هسته ای دست پيدا کند در ارسال نيروی نظامی به منطقه، ترديد نخواهيم کرد اما می خواهيم نيروهای امنيتی آموزش ديده عراق، مسؤوليت های خود را به دست بگيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اوباما گفت: اگر داعش به سلاح هسته ای دست يابد برای مقابله با اين گروه، نيروی زمينی به منطقه اعزام می کنيم.

به گزارش عصر ايران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکيه، باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا بار ديگر مخالفت کشورش با اعزام نيروی زمينی به سوريه و عراق را اعلام کرد و گفت: در هر لحظه امکان تغيير شرايط وجود دارد. در اين صورت امکان اعزام نيروهای زمينی ارتش آمريکا وجود دارد.

آمريکا و شمار ديگری از کشورهای غربی و عربی ائتلاف نظامی را برای مقابله با داعش ايجاد کرده اند. هم اکنون جنگنده های آمريکايی مواضع داعش در عراق و سوريه را مورد هدف قرار می دهند. آمريکا همچنين شماری مربی و مشاور نظامی هم به عراق اعزام کرده است اما تاکنون از اعزام نيروی زمينی رزمی برای جنگ مستقيم با داعش خودداری کرده است.

گروه "دولت اسلامی" موسوم به داعش هم اکنون مناطق گسترده ای از عراق و سوريه را در کنترل خود دارد و به کشتار گسترده غيرنظاميان دست می زند. داعش تلاش می کند مناطق بيشتری را در خاورميانه تصرف کند.

اوباما که در کنفرانس مطبوعاتی در شهر بريزبن استراليا در حاشيه نشست سران گروه ۲۰ گفت: در صورتی که مثلا داعش به سلاح هسته ای دست پيدا کند در ارسال نيروی نظامی به منطقه، ترديد نخواهيم کرد اما می خواهيم نيروهای امنيتی آموزش ديده عراق، مسؤوليت های خود را به دست بگيرد.

اوباما در پاسخ به سؤالی درباره سياست سوريه و بشار اسد رئيس جمهور اين کشور هم گفت: موضوع سوريه به صورت مفصل در نشست سران گروه ۲۰ مورد بررسی قرار نگرفت. با اين حال به موفقيت گام های در پيش گرفته شده در منطقه پرداختيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016