دوشنبه 26 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جنتی: اوباما در نامه به رهبری، منافقانه برای ايشان آرزوی سلامتی کرد

دبير شورای نگهبان گفت: عده‌ای که اصلاً به راه امام و شهداء اعتقادی ندارند و خواستار ورود فرهنگ غربی به کشور هستند، می‌خواهند در مصدر امور قرار بگيرند.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله احمد جنتی در ديدار جمعی از خانواده شهداء، جانبازان و رزمندگان استان اصفهان که به مناسبت سالگرد تشييع پيکرهای مطهر ۳۷۰ شهيد «عمليات محرم» برگزار شد، اظهار کرد: مردم ايران و به تعبيری حتی مردم دنيا مديون خانواده‌های شهداء هستند و اين ايستادگی شهداء بود که نقشه شوم آمريکای جنايتکار و صدام ملعون را نقش بر آب و نظام اسلامی را حفظ کرد.

وی افزود: مسأله اصلی استکبار اين بود که اسلام و استقلال اين مملکت از بين برود چون وقتی دولتی اسلامی و متکی به آرای مردمی شکل بگيرد و دغدغه مردم حفظ اسلام، قرآن و پياده سازی احکام شرع باشد، منافع حياتی آنها به خطر می‌افتد به همين جهت آنها تمام تلاش خود را به کار بستند تا با استفاده از آخرين فناوری‌های نظامی و همراهی کشورهای منطقه، نظام اسلامی را ساقط کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبير شورای نگهبان، ضمن تأکيد بر لزوم توجه به نصرت الهی و نقش مردم در پيشبرد اهداف نظام اسلامی خاطرنشان کرد: اين رهبری حکيمانه امام (ره) و مجاهدت خالصانه شهداء بود که نظام نوپای اسلامی را حفظ کرد. حکومتی که افسران و درجه‌داران ارتشی آن با اينکه محصول تربيت دوران طاغوت بودند و نيروهای مردمی آن با آنکه تجربه استفاده از امکانات جنگی را نداشتند با در طبق اخلاص گذاشتن هستی خود و جانفشانی مانع تجزيه و اشغال کشور شدند. ما مديون جانبازانی هستيم که هنوز هم در ميان ما دچار مشکلات عديده جسمانی و مرارت‌های جانبازی هستند.

جنتی ادامه داد: خداوند معجزه پيروزی اين ملت در برابر جنگ تحميلی را به دست توانمند اين بندگان مخلص خدا محقق ساخت و ما هر چه داريم از برکت خون شهداء، ايثارگران و خانواده ايشان است.

وی با اشاره به مکان برگزاری اين ديدار در ساختمان قديم مجلس شورای اسلامی(مجلس سنا) و قرائت آيه شريفه «وَ سَکَنْتُمْ فی‏ مَساکِنِ الَّذينَ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ وَ تَبَیَّنَ لَکُمْ کَیْفَ فَعَلْنا بِهِمْ»‌ (ابراهيم/۴۵) افزود: در اين جايی که ما هستيم نمايندگان مجلس شاهنشاهی مستقر بودند. کسانی که اسلام، قرآن و پيامبر را قبول نداشتند اما به برکت انقلاب اسلامی، اين مکان، تبديل به مکانی برای خدمتگزاری مردم شد و ما بايد همانطور که خداوند در قرآن می‌فرمايد قدردان اين موهبات‌ و فرصت‌های الهی باشيم.

امام جمعه موقت تهران با تأکيد بر اين‌که «خانواده شهداء نيز همچون آحاد مردم بلکه بيشتر از آنها دارای تکاليفی هستند» تصريح کرد: بايد ببينيد چه خطرهايی اسلام، نظام اسلامی و ولايت فقيه را تهديد می‌کند تا اهداف و آرمان شهداء يعنی تحقق فرهنگ عاشورايی، اقامه نماز، مبارزه با ظلم و ظالم و حمايت از مستضعفين با تهديد مواجه نشده و به دست فراموشی سپرده نشود.

وی با توصيف شرايط کنونی و فضای سياسی کشور گفت: دشمن اکنون در صحنه جنگ نرم مشغول عمليات عليه نظام اسلامی است. الان مسأله اين است که عده‌ای که اصلاً به راه امام و شهداء اعتقادی ندارند و خواستار ورود فرهنگ غربی به کشور هستند، می‌خواهند در مصدر امور قرار بگيرند. اينها کسانی هستند که با همراهی و پشتيبانی سياست‌های خارجی دنبال رسيدن به پول و قدرت هستند.

دبير شورای نگهبان مصداق بارز اين مدعا را فتنه سال ۸۸ دانست و افزود: مثلث شوم آمريکا، اسرائيل و انگليس با همراهی عده‌ای در داخل که بعضاً آگاهانه اقدام می‌کردند، بستری فراهم ساختند تا افرادی به ميدان بيايند و نظام و انقلاب را هدف بگيرند و شعار مرگ بر اصل ولايت فقيه بدهند، عکس امام را پاره کنند، شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ايران سر بدهند و در عاشورا به امام حسين (ع) و عزاداران حسينی اهانت کنند.

جنتی ادامه داد: متأسفانه سران فتنه، اين اعمال را محکوم نکردند و با سکوت خود و عدم تقبيح آنها، اعمال آنها را امضاء و تأييد کردند. البته آتش اين اقدامات فتنه‌انگيز را خداوند متعال خاموش کرد. ولی اينها هنوز بيکار ننشسته‌اند.

دبير شورای نگهبان با تأکيد بر نقش مقام معظم رهبری در حوادث گوناگونی که نظام با آن مواجه است، افزود: در اين ماجرا نيز ايشان با بيانات و خطبه ارزشمند خود مديريت حوادث، را به دست گرفتند و بعد هم مردم با حضور در راهپيمايی نهم دی‌ماه باعث فروکش کردن شعله اين فتنه شدند.

وی ضمن تشکر مجدد از خانواده معظم شهدا و توجه به لزوم تکريم ايشان توجه به بصيرت‌افزايی در جامعه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: شما بايد بصيرت داشته باشيد و ببينيد در جامعه چه می‌گذرد. چشم و گوش شما بايد باز باشد تا اتفاقات را رصد کند. هرجا خوبی و اقدامات درست را ديديد آن را تشويق کنيد تا خدمتگزاران شما ترغيب و تشويق شوند و در هر جا که نقصان و کم‌کاری ديديد تذکر دهيد تا مسئولان به خود بيايند.

جنتی با يادآوری مجدد موضوع فتنه‌انگيزان افزود: عده‌ای هنوز می‌خواهند اصحاب فتنه را که هويتشان معلوم شده است مجدداً بر سر کرسی وزارت، رياست، مديرکلی و امثال اينها بنشانند در صورتی که اينها ديگر حتی صلاحيت معلمی در يک مدرسه را هم ندارند. زيرا اذهان فرزندان مردم را هم خراب می‌کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان به لزوم وحدت در جامعه اسلامی و کشور ايران با توجه به حوادث اخير دنيای اسلام اشاره و اظهار کرد:‌ از طرف ديگر اخيراً عده‌ای اختلاف‌افکن با علم کردن عزای حسينی، سينه زدن و گريه گردن، به مقدسات اهل سنت هتاکی می‌کنند و باعث ايجاد اختلاف و نتيجتاً پاشيدن بذر کينه و انتقام بين شيعه و سنی می‌شوند. اين کارها در ظاهر و پوشش عزاداری برای سالار شهيدان يا خواندن دعای ندبه برای فرج، همان اهداف آمريکا در اختلاف‌افکنی بين مذاهب اسلامی است. نبايد گول اينها را خورد و بايد مراقب بود. اينها برخلاف اهداف امام حسين عليه السلام اقدام می‌کنند. زيرا ايشان در راه مبارزه با ظالم شهيد شدند در حالی که اختلاف افکنان با اقدامات به ظاهر موجه، ولی بدون مجوز شرعی بسترساز نزاع بين مسلمانان و تحقق اهداف استکبار جهانی در جوامع مسلمان هستند.

دبير شورای نگهبان توجه و اهتمام به مسأله ولايت فقيه را امری حياتی بر شمرد و ادامه داد: ما و شما بايد قدردان نعمت ولايت فقيه باشيم. متأسفانه برخی گستاخانه و برخی نيز منافقانه به اين موضوع معتقد نيستند و اهميت آن را درک نمی‌کنند.

وی با اشاره مجدد به نقش ولايت و تدبير مقام معظم رهبری در مهار فتنه سال ۸۸ گفت: ولايت فقيه، موجب عظمت جامعه اسلامی است تا جايی که اوباما مجبور به نگارش نامه به ايشان می‌شود و در آن منافقانه ضمن آرزوی سلامتی برای ايشان؛ متواضعانه و خاضعانه می‌خواهد که ايران در موضوع داعش و مبارزه با آن همکاری کند. او فراموش می‌کند که خود آمريکا با پشتيبانی دولت‌های منطقه مثل قطر و عربستان سعودی مصيبت داعش را برای دنيای اسلام ايجاد کرده است. به هر حال الان شرايط طوری است که به برکت ولايت فقيه فردی مثل اوباما به سمت ما دست دراز کرده و تقاضای همکاری دارد. اين نشان‌دهنده جايگاه و عظمت ولايت فقيه است.

وی در پايان، ضمن توصيه به برگزاری جلسات و اجتماعات خانواده شهداء به مناسبت‌های گوناگون افزود: با يکديگر معاشرت داشته باشيد و به بهانه آن، راجع به اسلام، قرآن و دشمن‌شناسی، مطالعه و بصيرت افزايی کنيد. چون اين شماييد که بايد از خون شهيدانتان با دفاع از آرمان آنان، پاسداری کنيد. در درجه اول در ميان خانواده‌های خودتان به اين موارد توجه کنيد. در اعمال عبادی مثل مراقبت بر نماز اول وقت کوشا باشيد. زيرا شهيدان شما دنباله‌رو امام حسينی بودند که در ظهر عاشور به نماز اول وقت و جماعت توجه داشتند. خداوند نيز اگر توفيقی بخواهد به ما بدهد جز توفيق خدمت به شما خانواده شهداء و آرمان‌های شهداء نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016