سه شنبه 27 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

زيباکلام: اگر دانش آشتيانی رای می‌آورد جای تعجب داشت

• آقای احمدی‌نژاد در هشت سال گذشته سرمايه اصولگرايان را به هدر داد و تتمه سرمايه‌شان با رهبری پايداری‌ها از بين خواهد رفت. صورت مسئله اين است که در برخی از برهه‌ها ابزاری پياده می‌شود برای کنار گذاشتن افراد مثلا در زمانی واژه ليبرال، در زمانی واژه سازشکار، در برهه‌ای ديگر غرب‌زده و در اين اواخر هم واژه انحرافی و فتنه را درست کرده‌اند.

يک تحليل‌گر مسائل سياسی تاکيد کرد: به نظر می‌رسد اصولگرايان تندرو رهبری اصولگرايان را برعهده گرفته‌اند و هرچه جلوتر هم برويم اصولگرايان ميانه‌رو به تبعيت تندروها در می‌آيند و به نظرم لطمه بيشتر را اصولگرايان ميانه رو می‌بينند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صادق زيباکلام در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در خصوص عدم رای اعتماد مجلس به دانش آشتيانی گفت: فکر می‌کنم اگر آقای دانش آشتيانی رای می‌آورد جای تعجب داشت.

وی با بيان اينکه معلوم بود دانش آشتيانی رای اعتماد لازم را بدست نمی‌آورد، اظهار داشت: صورت مسئله اين است که در برهه‌ برای کنار گذاشتن افراد ابزاری پياده می‌شود يا بهانه ای می تراشند. مثلا در زمانی واژه ليبرال، در زمانی واژه سازشکار، در برهه‌ای ديگر غرب‌زده و در اين اواخر هم واژه انحرافی و فتنه را درست کرده‌اند.

استاد علوم سياسی دانشگاه تهران با بيان اينکه برچسب رايج امروز "فتنه" است، تصريح کرد: هر کسی که به فتنه متهم شود، رها شدن و نجاتش از اين باتلاق بسيار سخت است و مطمئنا کنار گذاشته می‌شود.

زيباکلام ادامه داد: اين يک نگاه اقليتی است که حدود ۴ ميليون رای دارد که در برابرش ۱۹ ميليون رای قرار دارد که خواهان تغيير هستند اما اصولگرايان و تندروها چشمانشان را به اين خواست مردم بسته‌اند.

اين تحليل‌گر مسائل سياسی با تاکيد بر اينکه بعد از انتخابات سال گذشته رياست جمهوری شکافی ميان اصولگرايان ايجاد شده است، خاطرنشان کرد: اصولگرايان ميانه‌رو رهبری‌شان با افرادی نظير آقای لاريجانی است و اصولگرايان تندرو را جبهه پايداری رهبری می‌کند و به نظر می‌رسد تندروها عملا بدنه مجلس را با خود هموار کرده‌اند.

وی با بيان اينکه شکست دانش آشتيانی در واقع شکست اصولگرايان ميانه‌رو بود، ابراز داشت: به نظر می‌رسد اصولگرايان تندرو رهبری اصولگرايان را برعهده گرفته‌اند و هرچه جلوتر هم برويم اصولگرايان ميانه‌رو به تبعيت تندروها در می‌آيند و به نظرم بيشترين لطمه را اصولگرايان ميانه رو می‌بينند.

اين استاد دانشگاه تهران افزود: بايد بگويم که مخالفت اصولگرايان تندرو با دولت در مسئله وزارت علوم نيست و در مسائلی نظير هسته‌ای، بودجه، طرح امر به معروف و نهی از منکر و... نيز اين مخالفت‌ها را می‌توان ديد و آنها کليت دولت را نشانه گرفته‌اند.

زيباکلام در پايان تاکيد کرد: آقای احمدی‌نژاد در هشت سال گذشته سرمايه اصولگرايان را به هدر داد و تتمه سرمايه‌شان با رهبری تندروها از بين خواهد رفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016