سه شنبه 27 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بازداشت چند نفر در تظاهرات درباره اسيدپاشی در مشهد

وی با تاکيد بر اينکه در مشهد هيچگونه اسيدپاشی رخ نداده گفت: اين افراد دوبار در سطح شهر به سوی خانمها آب پاشيده بودند و اين اقدام را بگونه ای انجام می دادند که افراد گمان کنند بر روی آنها اسيد پاشيده شده است.

به گزارش ايرنا، سردار 'بهمن اميری مقدم' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: دو نفر از اين افراد با خودرويی که توسط آن اين اقدام را انجام می دادند دستگير شدند و نفر سوم نيز فردی بود که آب را به به صورت بانوان می پاشيد و همان روز دستگير شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی با تاکيد بر اينکه در مشهد هيچگونه اسيدپاشی رخ نداده گفت: اين افراد دوبار در سطح شهر به سوی خانمها آب پاشيده بودند و اين اقدام را بگونه ای انجام می دادند که افراد گمان کنند بر روی آنها اسيد پاشيده شده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: در يکی از اين موارد خانمی که به صورتش آب پاشيده شده بود از شدت ترس بيهوش شد لذا اين اقدام مصداق ايجاد رعب و وحشت برای مردم است و اگر همان خانمی که بيهوش شد فوت می کرد حادثه تلخی رخ می داد.

پاشايی

وی همچنين در خصوص شايعه بازداشت تعدادی از جوانانی در شب فوت 'مرتضی پاشايی' در مشهد اظهارداشت: مشکلی در مشهد وجود نداشت اما نيروی انتظامی خط قرمز دارد و با کسانی که بخواهند ناهنجاری و سوءاستفاده کنند برخورد می کند.

سردار اميری مقدم تاکيد کرد: برخی در شب روزی که خواننده جوان فوت کرد خيابان محل تجمع را بسته بودند اما اينها بازداشت نشدند و تنها به تعدادی از آنها تذکر داده شد ولی چند نفری در پارک ملت مشهد با ايجاد تجمع درباره حادثه اسيدپاشی می خواستند سوءاستفاده و کار سياسی کنند که هم اکنون بازداشت هستند.

وی در ادامه اين گفت گو، پيرامون قليانخانه ها هم گفت: اين موضوع را بايد اداره بهداشت پيگيری کند اما اداره اماکن نيروی انتظامی نيز در حوزه کاری خود در اين خصوص مسووليت دارد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: فردی که کافه سنتی دارد نمی تواند قليان ارائه کند ولی فردی که مجوز قهوه خانه دارد فعلا می تواند قليان هم ارائه دهد.

وی تاکيد کرد: نيروی انتظامی چون قليان را دروازه ورود به مواد مخدر می بيند به هيچوجه صلاح نمی داند که اين قهوه خانه ها همچنان فعاليت کنند و جوانان وقت خود را صرف اين امور نمايند چون برخی از آلودگيها به مواد مخدر از همين کافه ها و قهوه خانه نشات می گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016