جمعه 30 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
30 آبان» پایان نشست سه جانبه هسته ای در وین
26 آبان» حدس هایی درباره آینده مذاکرات هسته ای
پرخواننده ترین ها

ادامه مذاکرات پس از مشورت‌های چند جانبه

در حالیکه تنها سه روز به ضرب العجل ۳ آذر برای رسیدن به توافقی جامع بین ایران و گروه ۱+۵ بر سر برنامه هسته‌ای این کشور وجود دارد٬ مذاکرات هسته‌ای وین هنوز به نتیجه خاصی نرسیده‌است و خبرها حاکی از آن است که اختلافات بین طرفین همچنان بسیار جدی است. در این میان جان کری برای مشورت در این مورد به پاریس رفته‌است و اخبار ضد و نقیضی در مورد احتمال سفر جواد ظریف به ایران برای مشورت با مقامات عالی رتبه شنیده می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش بی‌بی‌سی٬ جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که جان کری برای مشورت با همتایان اروپایی خود به پاریس سفر می‌کند. روشن نیست که آقای کری پس از پاریس به وین بازمی‌گردد یا خیر.
141121113818_kerry_ashton_zarif_640x360_tasnim.jpg
پیشتر، خبرگزاری‌های ایرانی به نقل از منابع آگاه در تیم مذاکره‌کننده گفته بودند که احتمال دارد محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران هم امشب برای مشورت به تهران بازگردد اما برخی گزارش‌های بعدی حاکی از آن است که وی در نظر ندارد فعلا راهی تهران شود.

خبرگزاری ایرنا که ساعاتی قبل خبر بازگشت آقای ظریف به تهران را منتشر کرده بود، در گزارش بعدی نوشت که یک عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای، "برخی اخبار مبنی ارائه طرح جدید از سوی آمریکایی‌ها را رد کرد و گفت ایده‌های مطرح شده در مذاکرات هنوز به مرحله‌ای نرسیده است که دکتر ظریف آنها را به تهران ببرد."

آقای ظریف امروز (٣٠ آبان) برای دومین بار در این دور مذاکرات وین با جان کری، وزیر خارجه آمریکا و کاترین اشتون دیدار کرد. آقایان کری و ظریف و خانم اشتون دیشب هم با یکدیگر مذاکره‌ سه‌جانبه‌ای داشتند.

خبرگزاری ایرنا به نقل از یک عضو هیات مذاکره کننده ایران، بدون ذکر نام، خبر داد که در نشست دو ساعته دیشب هیچ طرح تازه ای ارائه نشد.

انتظار می‌رود که فیلیپ هاموند و لوران فابیوس، وزرای خارجه بریتانیا و فرانسه نیز امروز در مذاکراتی دوجانبه با طرف ایرانی حاضر شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016