شنبه 1 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اخراج دو کارگر ديگر از قطار شهری اهواز، کارگران ممنوع‌المصاحبه شدند

شرکت پيمانکاری کيسون، مجری ساخت قطار شهری اهواز ۲ کارگر ديگر شاغل در بخش حفاری را به دليل آنچه کارگران «پيگيری مطالبات معوقه ۵ ماه گذشته همکارانشان» می‌خوانند اخراج کرد.

منابع کارگری ايلنا در پروژه ساخت قطار شهری اهواز اعلام کردند شرکت پيمانکاری کيسون علاوه بر ۴ کارگری که طی ۲۶ ماه گذشته از بخش حفاری اين پروژه عمرانی اخراج کرده بود روز چهارشنبه (۲۸ آبان‌ماه) دو کارگر ديگر به نام‌های «فيصل حميد» و «رضا منصوری» را با سوابق کاری ۶ و ۳ سال اخراج کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين کارگران به ايلنا گفته‌اند، شرکت پيمانکاری کيسون اسامی ۲۸ نفر از کارگران پروژه قطار شهری اهواز را که در تجمعات اخير پی گير مطالبات خود و ساير همکارانشان بوده‌اند را در ليست اخراج قرار داده است که در مرحله نخست ۶ کارگر با وجود مستمر بودن ماهيت شغلی‌شان اخراج شده‌اند.

به گفته اين منابع خبری «علی بارانی»، «غلامرضا نوروزی»، «توماج بهرامی» و «مهدی بدوی» چهار کارگری بودند که طی ماه گذشته اخراج شده بودند اما با وجود پی گيری‌های قانونی هنوز موفق به بازگشت به کار نشده‌اند.

بنا بر اين گزارش، معمولا اخراج کارگران در اين شرکت پيمانکاری پس از هر تجمع و اعتراض صنفی صورت می‌گيرد و بنا بر ادعای کارگران،هدف کارفرما از اين اقدام ايجاد رعب در بين کارگران برای پی‌گيری نکردن مطالبات صنفی‌شان است.

گفتنی است، آخرين اعتصاب کارگران پيمانی قطار شهری اهواز (مترو) صبح روزسه شنبه يکم مهر بمدت ۵ روز انجام شده بود.

طبق اظهارات کارگران شاغل در شرکت پيمانکاری کيسون، به دستور کارفرما اطلاعيه‌ای در تابلو اعلانات مبنی بر اينکه کارگران اين واحد حق مصاحبه و گفتگو با رسانه‌ها را ندارند نصب شده است و در آن تاکيد شده در صورت انجام اين کار؛ شخص گفتگو کننده خاطی محسوب شده و با او برخورد می‌شود.

به گفته کارگران، قرارداد تمامی کارگران پيمانکاری کيسون يک يا دو ماهه منعقد شده است و پيمانکار قادر است بدون ارائه دليل به اداره کار، بی‌توجه به مستمر بودن ماهيت کار در پايان هر ماه آنان را اخراج کند.

بر اساس اين گزارش، هنوز مطالبات حقوقی ۵ ماه گذشته حدود ۹۰۰ کارگر پيمانی قطار شهری اهواز پرداخت نشده است و تعويق حقوق کارگران در حالی است که به گفته کارگران، شرکت کيسون به عنوان مجری اين پروژ عمرانی صورت وضعيت‌های مالی خود را در موعد مقرر از شرکت قطار شهری اهواز دريافت کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016