دوشنبه 3 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کری: شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در مذاکرات هسته‌ای وین بودیم

رادیو فردا ـ وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه سوم آذر گفت که ایران و گروه پنج به علاوه یک پیشرفت قابلی توجهی در مذاکرات برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای داشتند ولی به رغم ارائه ایده‌های جدید، گفتوگو‌ها طی ماه‌های آینده همچنان در وضعیت دشواری باقی می‌ماند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری رویترز، جان کری که در پایان مذاکرات وین با خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: «اگر ما بتوانیم زود‌تر به توافق برسیم، به دنبال آن هستیم که زود‌تر توافق کنیم. اینکه مذاکرات را تمدید کرده‌ایم به معنای این نیست که کار‌ها آسان‌تر پیش خواهد رفت. گفت‌وگو‌ها دشوار بوده‌اند و در آینده نیز چنین خواهد بود».

به گفته آقای کری، قرار نیست که مذاکرات بدون هیچ پیشرفت جدی تا ابد ادامه پیدا کند ولی اکنون زمان کنار کشیدن از این گفت‌وگو‌ها نبود.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: «ما ظرف چند روز گذشته در وین، شاهد پیشرفت واقعی و قابل توجهی بودیم و دیدیم که ایده‌های جدیدی مطرح شد».

با این حال، وی گفت که همچنان «برخی اختلافات مهم» میان طرفین وجود دارد.

آقای کری تصریح کرد که قرار نیست تحریم‌های بیشتری رفع شود.

روز دوشنبه اعلام شد که مذاکرات میان ایران و گروه پنج به علاوه یک برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای برای هفت ماه دیگر تمدید شد و قرار است در این دوره بخش دیگری از دارایی‌های مسدود شده ایران آزاد شود.

هنوز جزئیات توافقات جدید میان طرفین منتشر نشده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان روز دوشنبه‌اش گفت: «کنگره آمریکا باید به دولت فرصت بدهد که مذاکرات برای توافق هسته‌ای با ایران را به سرانجام برساند و نباید با اعلام تحریم‌های جدید، تهران را تحریک کند».

آقای کری تصریح کرد: «من امیدوارم که آنها (اعضای کنگره) برای چندین ماه بدون فرستادن پیام‌هایی که ممکن است باعث سوء تفاهم و محاسبه اشتباه شود، اجازه دهند ما در آرامش این کار را پیش ببریم».

وی می‌گوید که قرار است از ماه دسامبر مذاکرات فنی میان نمایندگان ایران و پنج به علاوه یک از سر گرفته شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016