سه شنبه 4 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رسايی: الان هم نمی‌دانيم در وين بر چه چيزی توافق شده که آمريکايی‌ها راضی‌اند


حمید رسایی

يک نماينده اصولگرای مجلس خطاب به رييس‌جمهور گفت: ما موفقيت شما را موفقيت جمهوری اسلامی و شکست شما را شکست جمهوری اسلامی می‌دانيم و هيچ منتقد دلسوز و ولايتمداری از شکست شما خوشحال نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام حميد رسايی در نطق ميان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس، اظهار کرد: امروز چهارم آذر و سالگرد توافقنامه ژنو است. سال گذشته وقتی خبر توافقنامه ژنو اعلام شد عده‌ای به دليل خوش‌بينی نسبت به آمريکا و ايادی‌اش آن را يک پيروزی بزرگ دانستند و جشن گرفتند. رييس‌جمهور محترم در پيام خود به مقام معظم رهبری اعلام کرد که با اين توافقنامه حق غنی‌سازی ملت ايران مورد اذعان قدرت‌های بزرگ قرار گرفته و همچنين حقوق هسته‌ای ما به رسميت شناخته شده، تحريم‌ها برداشته شده و فروپاشی سازمان تحريم‌ها آغاز شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: هنوز جوهر توافقنامه ژنو خشک نشده بود که آمريکايی‌ها هم حق غنی‌سازی ملت ما را انکار کردند و هم از باقی ماندن تمام تحريم‌ها سخن گفتند و مواضع مسئولان ايرانی را برای مصرف داخلی دانستند. آقای روحانی و آقای ظريف هم اين سخنان را رد کردند و لغو تحريم‌ها و تثبيت حق غنی‌سازی را بديهی دانستند و مواضع آمريکايی‌ها را برای مصرف داخلی دانستند.

نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به مذاکرات ايران و ۱+۵ در وين، خاطرنشان کرد: آنچه ديروز در وين اتفاق افتاد يعنی عدم توافق امر تازه‌ای نبود. اين عدم توافق از يک سال قبل و يک ساعت بعد از آنچه آن را پيروزی بزرگ می‌ناميدند اتفاق افتاده بود و همه اشکالات به متن ضعيف و مبهم توافقنامه ژنو بر می‌گردد.

رسايی اضافه کرد: سال گذشته ما انتقاد داشتيم چرا مذاکرات محرمانه است؟ چرا متن توافقنامه منتشر نمی‌شود؟ الان هم نمی‌دانيم در وين بر چه چيزی توافق شده که آمريکايی‌ها خوشحال و راضی‌اند؟ اکنون يک سال از زمانی که آقای روحانی کليدشان را با خوش‌بينی در قفل خوی استکباری آمريکا چرخاندند تا اين خوی استکباری را تغيير دهند، می‌گذرد اما به جای اينکه قفل باز شود کليد خوش‌بينی و اعتماد به آمريکا شکست؛ بديهی بود که قفل باز نشود چرا که آمريکا به تعبير خمينی کبير گرگ است و خوی گرگی در ذات گرگ است.

اين نماينده مجلس ادامه داد: يک سال قبل توافقنامه ژنو امضا شد تا تحريم‌ها برداشته شود، به ملت توهين نشود، گرانی‌ها کاسته شود و چرخ کارخانه‌ها بچرخد. اما از زمان توافقنامه ژنو تاکنون ۱۰۰ مورد تحريم جديد داشته‌ايم، توهين‌ها بيشتر شد، سانتريفيوژها پلمپ شد، چرخ کارخانه‌ها ايستاده و گرانی‌ها بيشتر شده است.

وی با بيان اينکه آمريکا برای هزارمين بار ثابت کرده به دنبال صلح نيست و نبايد به او اعتنا کرد، افزود: امام در آخرين پيام خود به مناسبت هفته بسيج فرمودند من به خلوص بسيجيان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم مرا با بسيجيان محشور گرداند چرا که در اين دنيا افتخارم اين است که بسيجيم. امام همچنين می‌گويد چه در جنگ و چه در صلح، بزرگ‌ترين ساده‌انديشی اين است که تصور کنيم جهانخواران خصوصا آمريکا و شوروی از ما و اسلام عزيز دست برداشته‌اند. نبايد لحظه‌ای از کيد دشمنان غافل بمانيم. در نهاد و سرشت آمريکا و شوروی کينه و دشمنی با اسلام ناب محمدی (ص) موج می‌زند.

رسايی همچنين يادآور شد: رهبر انقلاب سال گذشته دو هفته قبل از توافقنامه فرمودند که من به اين مذاکرات خوش‌بين نيستم. ايشان فرمودند من در جزئيات دخالت نمی‌کنم اما فکر نمی‌کنم از اين مذاکرات آن نتيجه‌ای که ملت ايران انتظار دارد به دست بيايد لکن پشتوانه‌ای برای ملت ايران است. ما از مسئولين که در جبهه ديپلماسی فعاليت می‌کنند حمايت می‌کنيم اما ملت بيدار باشد و بداند چه اتفاقی دارد می‌افتد تا بعضی از تبليغات‌چی‌های مواجب‌بگير دشمن که از روی مزد و مواجب و ساده‌لوحی می‌خواهند افکار عمومی را منحرف کنند نتوانند.

اين نماينده اصولگرای مجلس در ادامه خطاب به رييس‌جمهور گفت: ما موفقيت شما را موفقيت جمهوری اسلامی و شکست شما را شکست جمهوری اسلامی می‌دانيم. هيچ منتقد دلسوز و ولايتمداری از شکست شما خوشحال نيست. انتقاد ما به خوش‌بينی شما نسبت به غرب بود. همه حرف ما اين است که اکنون نه سانتريفيوژها می‌چرخد و نه کارخانه‌ها و دليل آن اعتماد به کدخداست به جای اعتماد به خدای کدخدا.

وی اضافه کرد: در مقطع فعلی سانتريفيوژها نماد استقلال ماست. ما از شما تشکر می‌کنيم که بعد از عقب‌نشينی‌های غيرقابل دفاع در توافقنامه ژنو امسال در وين دقت کرديد و ايستاديد.

رسايی همچنين گفت: متاسفانه آقای روحانی در يک سال گذشته همواره منتقدين خود را با تعابيری چون بی‌سواد، افراطی، بی‌شناسنامه، ترسو و بزدل خطاب کرد و ما را به جهنم حواله داد. ما منتظر بوديم شب گذشته آقای روحانی از منتقدين عذرخواهی کند اما متاسفانه اين اتفاق نيفتاد.

وی با اشاره به حضور پدر و مادر شهيد احمدی‌روشن در جلسه امروز مجلس، گفت: پدر و مادر شهيد احمدی‌روشن امروز تصميم گرفتند به مجلس بيايند و از مواضع مجلس در موضوع هسته‌ای تشکر کنند، کاش قانون اجازه می‌داد پدر احمدی‌روشن امروز از پشت تريبون مجلس نطق کند، ايشان فرمودند: «آقای رييس‌جمهور ما برای موفقيت شما در تحقق مطالبات رهبری دعا می‌کنيم. دلسوزانه می‌گوييم که به دوستان مصطفی و به جوانان اين کشور اعتماد کنيد، دوستانی که با تمام وجود به خدای کدخدا اعتقاد دارند». آقای احمدی‌روشن همچنين گفت من وقتی خوشحالی همکاران شهيد تهرانی‌مقدم را در شليک موشک‌های اسرائيل‌زن ديدم سجده شکر کردم و دلم می‌خواست خوشحالی دوستان مصطفی مردم و رهبرم را نيز ببينم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016