سه شنبه 4 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: تمديد مذاکرات کار عاقلانه‌ای بود

رئيس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته ای ميان ايران و ۱+۵ گفت: تمديد مذاکرات کاری عاقلانه بود چراکه اين مذاکرات سياسی هنوز همه ابعادش روشن نشده بود و اختلاف نظرهايی وجود داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی در جمع بسيجيان قوه مقننه تمديد مذاکرات را کاری عاقلانه خواند و گفت: مذاکرات سياسی هنوز همه ابعادش روشن نشده بود و اختلاف نظرهايی وجود داشت بنابراين بايد به آن زمان می داديم که دقيق تر اين مذاکرات صورت گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تاکيد کرد: تمديد مذاکرات با توافق طرفين کار عاقلانه ای بود.

وی تاکيد کرد: بايد توجه داشت آنچه که می تواند سرمايه آينده مذاکرات باشد ويژگی حمايت مردمی، همبستگی درونی، اتکا به داخل در زمينه اقتصادی و توجه به ظرفيت هاست.

وی ادامه داد: ابتدا همين نکته وجود داشت که بايد اتکای ما به نيروهای داخلی باشد که بسيج يکی از اين ظرفيت هاست.

لاريجانی عضويت ۸۰ درصد از کارمندان مجلس شورای اسلامی در بسيج را امری مهم خواند و گفت: در ابتدا که بسيج پايه‌گذاری شد، فکر نمی‌کرديم که به چنين حرکت ماندگار و بالنده‌ای تبديل شود.

وی با اشاره به عملکرد معجزه‌گونه بسيج در دفاع مقدس عنوان کرد: بسيج، سرنوشت دفاع مقدس را عوض کرد.

رئيس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسيج در ادامه فعال تر شده و به مکتبی تبديل شد که يکی از دستاوردهای دفاع مقدس تبديل بسيج و مکتب است. بسيج مکتبی مقدس و پرقدرت است.

لاريجانی با بيان اينکه هر زمان انقلاب نياز به تحول داشت، بسيج وارد شده است، تصريح کرد: بايد هميشه زمينه‌های رشد اين حرکت را فراهم کرد تا اين حرکت پايدار و روبه رشد باشد.

وی تاکيد کرد: جريان بسيج در دل های مردم اميدواری و اتکاء به نفس ايجاد کرد که ارزش بالايی داشت. اگر اين اتکاء به نفس وجود نداشت، مجبور بوديم به نحو ديگری عمل کنيم.

رئيس مجلس شورای اسلامی افزود: عملکرد جمهوری اسلامی ايران و ايستادگی در مقابل قدرت‌ها ناشی از روحيه خوداتکايی است، در مساله هسته ای هم روحيه خوداتکايی، کشور را به اين توفيقات رساند.

لاريجانی اظهار داشت: جوانان ما با روحيه خوداتکايی تکنولوژی هسته ای را به دست آوردند، علی‌رغم اظهارات کينه‌توزان اين تکنولوژی چيزی نبود که بتوان آن را وارد کرد. زحمت مجاهدانه نيروهای داخلی و جوان موجب شد ايران به چنين تکنولوژی دست يابد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016