چهارشنبه 5 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

توضيحات اديب برومند درباره بيانيه اخيرش

هم ميهنان گرامی؛

با انتشار مقاله ای از دکتر مهرآسا درباره عاشورا، در برخی از سايت های منسوب به هواداری از جبهه ملی ايران ,گروه های فشار در داخل کشور و فضای مجازی با تهديد و ارعاب اعضای جبهه ملی ايران ,اديب برومند را مجبور به صدور بيانيه ای نمودند که ايشان در تو ضيحات خود آنرا “شتاب زده” توصيف کرده واز فشار نيروهای امنيتی و ممانعت در برگزاری جلسه ماهانه شورای مرکزی پرده برداشته است.ايشان در تصحيح بيانيه ۲ آذر بر اصل جدايی دين از حکومت تصريح کرده است.

جبهه ملی ايران در آمريکا و خبرگزاری جبهه ملی ايران صدور بيانيه ” شتابزده “از سوی اديب برومند را درک ميکند وهمچنان بر اين باور است که ايشان از ارکان مهم جبهه ملی ايران است که در پايداری اين قديمی ترين نهاد دمکراسی خواه در حکومت سياه جمهوری اسلامی نقش بنيادين داشته است.

جبهه ملی ايران - آمريکا
خبرگزاری جبهه ملی ايران

ـــــــــــــــــــــــــ

به‌نام خداوند جان و خرد
هم‌انديشگان گرامی؛

پس از انتشار اطلاعيه‌ی اين‌جانب مورخ ۲/آذر/۹۳، که شتابزده در واکنش به اهانت‌های زشت و ناشايست نسبت به مظهر آزادگی و حق‌پروری، امام حسين (ع)، نوشته و منتشر شده است، متذکر می‌گردد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همان‌طور که در بند يکم از ماده‌ی پنجم اساسنامه‌ی جبهه ملی ايران آمده است، شرط عضويت در جبهه ملی «تابعيت کشور ايران» است؛ با اين‌حال پايبندی و احترام نسبت به عناصر تشکيل‌دهنده‌ی مليت برای هر فرد ملی‌گرايی، محترم شمردن تشیّع را ايجاب می‌نمايد. به‌هرحال همان‌گونه که پيشتر گفته شده، جبهه ملی ايران بر اساس اعلاميه‌ی جهانی حقوق بشر به همه‌ی باورهای جهانيان احترام می‌گذارد و به‌ويژه مراتب تکريم و حرمت را نسبت به اديان الهی به جا می‌آورد؛ و بنابر اصل سوم از اصول عقايد و هدف‌های جبهه ملی ايران «برای حفظ احترام دين مبين اسلام و همچنين فراهم شدن امکان بهره‌گيری از تمامی توان ملی و مردمی جامعه ايران بر اصل جدايی دين از حکومت تأکيد می‌کند.»

ضمناً مقصود از مغتنم شمردن جنبش‌های سوگواری، پاسداری از خون آزادگان و شهيدان راه حق و تأمين وحدت ملی بوده است؛ وگرنه بديهی است که افراط‌گرايی و پيوند زدن عزاداری با خرافات هيچ‌گاه مورد تأييد نبوده و چه‌بسا دون مقام شهيدان حق‌پرست بوده است.

و اما در مورد شاه اسماعيل صفوی، تماميت بخشيدن مجدد به سرزمين ايران خدمتی بزرگ بوده، ولی تاريخ نمی‌تواند کشتارهای او را برای ترويج تشیّع به ديده‌ی اغماض بنگرد و او را نکوهش نکند.

هم‌انديشگان و هواداران جبهه ملی ايران همواره بايد در نظر داشته باشند که مقالات اهانت‌آميز از آن دست که به‌وسيله‌ی دکتر مهرآسا انتشار يافته، موجبات فشار مضاعف بر فعاليت‌های جبهه ملی را در درون کشور فراهم می‌آورد و دستاويزی برای پيش‌گيری از برگزاری جلسات جبهه می‌گردد. چنان‌که در روزهای اخير ممانعت نيروهای امنيتی از تشکيل جلسه‌ی شورای مرکزی جبهه را شاهد بوده‌ايم و تهديدهايی از نيروهای تندرو در فضای مجازی را همراه داشته است.

اميد است انتشار اين اعلاميه سوء تفاهماتی را که در اذهان بر اثر لغزش قلمی اين‌جانب به وجود آمده مرتفع سازد و در ذهن هواداران صميمی جبهه خدشه‌ای وارد نکرده باشد.

رئيس شورای مرکزی و هیأت رهبری جبهه ملی ايران

اديب برومند
تهران – ۴ آذر ۱۳۹۳


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016