پنجشنبه 6 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

علم‌الهدی: خبرگان ناظر بر عملکرد رهبری نيستند

امام جمعه مشهد گفت: خبرگان، ناظر بر عملکرد رهبری نيستند چون رهبر ولی همه است و خبرگان نمی توانند بر عملکرد ولی خود نظارت کنند.

به گزارش ايرنا، آيت الله سيد احمد علم الهدی شامگاه چهارشنبه در جلسه تفسير هفتگی قرآن خود در محل مهديه مشهد در پاسخ به پرسشهای حاضران درباره سخنان اخير يکی از نمايندگان تهران در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: رهبری ولی است و خبرگان مُوَلّی عليه هستند و وقتی او ولی من است چه طور بر عملکردش نظارت کنم؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نظارت خبرگان بر بقای شرايط رهبری است، نه نظارت بر عملکرد رهبر و خبرگان بر دفتر رهبری و دستگاههای زير نظر ايشان نظارتی ندارند.

علم الهدی تصريح کرد: افرادی که چنين مسايلی را مطرح می کنند فقه بلد نيستند و نمی دانند که مسايل دموکراسی ليبرال يک چيز است و اسلام موضوعی ديگر است .

امام جمعه مشهد با اشاره به مخالفت برخی افراد با ادامه حصر سران فتنه گفت: دادستان بر اساس مصالح سياسی حکم به بازداشت اين افراد داده است، چون آقايانی که از دفاع از اينها دم می زنند به قضاوت دستگاه قضا راضی نخواهند شد.

آيت الله علم الهدی به وقايع پس از انتخابات سال ۸۸ اشاره و تاکيد کرد: بررسی ادعای تقلب در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی راهکار دارد و آن ارجاع ادعا به شورای نگهبان است .

وی افزود: در انتخابات ۸۸ نيز به مدعيان تقلب در انتخابات گفته شد که از طريق راهکار قانونی ، اعتراض خود را پيگيری کنند اما آنها قبول نکردند و از نظام تقاضای ابطال انتخابات داشتند.

امام جمعه مشهد اين تقاضا را زياده خواهی در حقوق دانست و تصريح کرد: زياده خواهی در حقوق ، 'بغی' است و حکم 'باغی' حکم محارب است.

آيت الله علم الهدی گفت: در ۲۵ خرداد ۸۸ پس از راهپيمايی معترضان به نتايج انتخابات حدود ۲۳ تن کشته شدند و چون مباشر اين قتل ها معلوم نشد، پس مسبب قتل در حکم قاتل است و مسبب قتل کسی است که اعلاميه داده و به راهپيمايی غيرقانونی دعوت کرده است .

وی افزود: سران فتنه بعد از ۲۵ خرداد ۸۸ نيز با حمايت بی بی سی و فيس بوک و توئيتر ، اردوکشی خيابانی خود را ادامه دادند تا جايی که کار به سر دادن شعار 'نه غزه ، نه لبنان' در روز قدس، پاره کردن عکس امام (ره) و آتش زدن عزاخانه امام حسين(ع) کشيده شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: موسوی هيچگاه نگفت که اين کارها به من مربوط نيست، لذا او متهم است و دادستان طبق قانون حق دارد که او را بازداشت کند و هيچ قانونی در کشور دادستان را در تعيين زمان بازداشت محدود نکرده که متهم را يک روز يا دو روز يا يکسال نگه دارد.

آيت الله علم الهدی تاکيد کرد: دادستان به جای آنکه اين افراد را در زندان نگهداری کند، حکم به نگهداری آنها در منزلشان داده و اين افراد کنار دريا و ييلاق تابستانشان برقرار است، با محافظ می آيند و با محافظ می روند و رهبری در اين حکم هيچ دخالتی ندارد و آن را به قانون واگذار کرده است.

امام جمعه مشهد گفت: ما قائل به معصوميت ولی فقيه نيستيم، اما حق نداريم هر تصميم ايشان را که درست نمی دانيم بگوئيم اشتباه است، چون ولی فقيه، حکيم، حافظ الدينه و مخالف لهواه و مطيع الامر مولاه است و همه جوانب امور را در تصميم گيری رعايت می کند و مشورت می گيرد.

آيت الله علم الهدی افزود: ولی فقيه مويد از جانب امام زمان (عج) است و آيا امام زمان(عج) ، جامعه اسلامی را تحويل آقايی می دهند که بعد يک 'ابواليلغوزی' از گوشه ای بيايد و بگويد او اشتباه می کند؟

وی با بيان اينکه امام خمينی(ره) ولايت فقيه را همان ولايت رسول الله می دانند گفت: از اين رو مقابله با ولی فقيه و رويارويی با او، مبارزه و رويارويی با شخص پيغمبر است، حتی اگر برخورد کننده مسلمان و شيعه و معتقد به وحی و امامت و نبوت باشد.

امام جمعه مشهد افزود: دشمنان به اين نتيجه رسيده اند که انقلاب و نظام را تا زمانی که ولايت هست نمی توانند از بين ببرند و راه از بين بردن ولايت استفاده از جريانهای داخلی است.

آيت الله علم الهدی در عين حال تاکيد کرد: برخورد فيزيکی و اجرايی با طرفداران فتنه درست نيست و وظيفه ما اين است که برخورد فکری و منطقی داشته باشيم و موقعيت فکری و بينشی خود را نشان دهيم، اما اگر کسانی توطئه کنند بايد با آنها برخورد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016