شنبه 8 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
8 آذر» سقوط بهای نفت ادامه دارد
7 آذر» سفر سه روزه پاپ به ترکیه آغاز شد
پرخواننده ترین ها

فشار قيمت نفت بر بازار ارز و سکه

تهران - ايرنا - هرچند بازار جهانی طلا طی يک هفته گذشته افت ۳۴ دلاری را تجربه کرد اما بازار داخلی طلا به دليل فشار قيمت ها در بازار ارز که ناشی از افت شديد قيمت ها در بازارهای نفتی است، با کاهش زيادی مواجه نشد.

به گزارش روز شنبه ايرنا، قيمت جهانی طلا روز جمعه را با کاهش دو درصدی به پايان رساند و اين در حالی بود که کاهش چشمگير قيمت نفت و افزايش ارزش دلار تاثير زيادی بر اين مساله داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



قيمت طلا در آخرين لحظات مبادلات روز جمعه با افت حدود ۲ درصدی روبرو شد و به کمتر از ۱۱۶۸ دلار در هر اونس رسيده که اين پايين ترين قيمت طلا در دو هفته اخير به شمار می رود.

برهمين اساس قيمت جهانی هر اونس طلا در يک هفته ۳۴ دلار کاهش يافته است.

اما با وجود کاهش نرخ طلا در بازارهای جهانی، قيمت طلا در بازار داخل با کاهش مواجه نشد به گونه ای که قيمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جديد با يک هزار و ۵۰۰ تومان افت ۹۳۷ هزار تومان به خريداران عرضه شد البته هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قديم نيز با هزار و ۵۰۰ تومان کاهش ۹۳۶ هزار تومان معامله شد.

هر نيم سکه ۴۷۱ هزار تومان و هر ربع سکه ۲۷۰ هزار تومان فروخته شد.

هر سکه يک گرمی نيز با يک هزار تومان رشد ۱۷۱ هزار تومان خريد و فروش شد و هر گرم طلای ۱۸ عيار ۹۵ هزار و ۷۰۰ تومان قيمت خورد.

از سويی نيز تصميم اخير اوپک مبنی بر حفظ سقف توليد نفت موجب شد تا ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بين المللی با افزايش روبرو شود. افزايش ارزش دلار فشار زيادی را بر قيمت طلا وارد کرده است.

البته در بازار داخل عليرغم کاهش چشمگير قيمت طلا در بازارهای جهانی نرخ اين فلز زرد به دليل رشد بهای دلار با کاهش قابل توجهی مواجه نشد و سطح عمومی قيمت خود را نسبت به قبل از دست نداد.

در همين حال بازار ارز طی يک هفته گذشته با افزايش حدود ۱۳۴ تومانی قيمت دلار همراه بود به نحوی که قيمت دلار در ابتدای هفته گذشته حدود ۳۲۳۶ و در روز جاری ۳۳۷۰ تومان در بازار معامله شد.

البته کارشناسان اقتصادی معتقدند: نوسانات عمده در بازارهای ارزی به دليل تصميمات اخير اوپک مبنی بر حفظ سقف توليد بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016