یکشنبه 9 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزير ارتباطات: بخشی از پارازيت‌ها تحت کنترل ما نيست


محمود واعظی

ایسنا ـ وزير ارتباطات گفت: اگر منظور از پارازيت آن بخشی است که به موبايل و تجهيزات مخابراتی مربوط می‌شود، ما اين مسائل را از سوی سازمان تنظيم مقررات ارتباطات تحت کنترل داريم.

وزير ارتباطات صبح امروز در صبحانه کاری اتاق بازرگانی ايران حضور يافت و با پاسخگويی به سوالات حاضران درباره مواردی از جمله تامين قطعات مورد نياز از طريق تجهيزات داخلی، کيفيت خدمات ارتباطی، بحث پارازيتها و تاثير آنها بر روی سلامتی و ديگر سوالات مطرح شده پرداخت.

محمود واعظی پس از شنيدن نقطه نظرات و سوالات ۳۰ نفر از فعالان صنفی و اعضای اتاق که بيش از ۳۰ سوال مطرح کرده بودند به ارائه توضيحاتی پرداخت و اظهار کرد: درباره بحث تاثير پارازيت‌ها بايد اين را اشاره کرد که اگر منظور از پارازيت آن بخشی است که مربوط به موبايل و تجهيزات مخابراتی می‌شود، ما اين مسائل را از سوی سازمان تنظيم مقررات ارتباطات تحت کنترل داريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ايم تا فعاليت‌هايی که دراين حوزه صورت می گيرد مضر نباشد. اما اگر منظور از پارازيت به بخشهای ديگر بازمی گردد بايد گفت که به نمايندگی از رييس جمهوری در کنار دوستانی از وزارتخانه‌ها و بخش‌های مختلف، مسوول رسيدگی به اين موضوع شده‌ام و در حال حاضر گزارشی در اين بخش تهيه و برای رياست جمهوری ارسال شده است که پس از اين بررسی های نتايج آن اعلام خواهد شد.

وزير ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ادامه داد: به هر حال پارازيت‌ها اگر از حد مشخصی بيشتر شوند می توانند مضراتی به دنبال داشته باشند که البته برخی از بخش‌های اين پارازيتها تحت نظارت ما نيست و برای آن که بتوان آنها را کنترل کرد لازم است که اين بخش‌ها هم تحت نظارت ما در بيايند.

دولت ۹۰ ميليارد تومان را به حساب ما واريز نکرده است

وی در بخش ديگری از صحبتهای خود در پاسخ به برخی افراد که می‌گفتند وزارت ارتباطات ۹۰ ميليارد تومان بودجه دريافت کرده، توضيح داد:‌ دولت اين ۹۰ ميليارد تومان را به ما تخصيص نداده بلکه اجازه داده است از بخش‌های مختلف تا ۹۰ ميليارد تومان برداشت داشته باشيم اما از سوی ديگر در شش ماه اول امسال در کشور اولويت دولت آن بود که پروژه‌هايی که بيش از ۷۰ تا ۸۰ درصد آنها اجرايی شده تکميل شوند.

او ادامه داد: اولويت دوم نيز به استانها اختصاص پيدا می‌کرد و به همين دليل وجوه تازه ماه قبل به حساب ما واريز شده و اين گونه نيست که اکنون ۹۰ ميليارد تومان به حساب وزارت ارتباطات واريز شده باشد؛ در حال حاضر بخشی از بودجه ما واريز شده که لازم است بخشی از آن صرف امور اجرايی شود و مابقی آن از هفته آينده به پروژه‌های بررسی شده اختصاص يافته و اين پروژه‌ها يکی پس از ديگری عملياتی خواهند شد.

وزير ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره ورود بخش خصوصی نيز بار ديگر خاطرنشان کرد: ما در دولت تنها نقش حاکميتی داشته و تلاش داريم نقش تصدی‌گری نداشته باشيم، از سوی ديگر ارزيابی‌های ما به اين شکل است که بايد بخش خصوصی سه تا چهار برابر ما در اين حوزه سرمايه‌گذاری داشته باشد.

واعظی در بخش ديگری از صحبتهايش نيز در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر اين که به نظر می‌رسد برنامه‌هايی که از سوی اين وزارتخانه اعلام می‌شود کمتر جنبه اجرايی شدن دارد، تصريح کرد: برخی دوستان با بدبينی گفتند که ما حتی به يک سوم آنچه می گوييم هم نخواهيم رسيد اما من می گويم قطعا امسال آنچه برای آن برنامه‌ريزی کرده‌ام را انجام خواهم داد.

وی درباره خريد تجهيزات خارجی و لطمه‌ای که از اين بابت به بخش دولتی وارد می شود اظهار کرد: طی سالهای گذشته کالای چينی باعث شد کليه بخشهای فعال در حوزه، يکی پس از ديگری از دور خارج شوند؛ در دوره قبلی که در مخابرات فعال بودم حمايتهای متعددی داشتيم تا توليدات داخل شکل بگيرند، پيش از من نيز مهندس غرضی اين موضوع را دنبال می کرد اما اکنون می بينيم که شرکتهايی که در آن زمان حدود هزار نفر پرسنل داشتند گاهی حتی با ۳۰ نفر پرسنل کار می کنند که اين موضوع بسيار ناراحت کننده است.

جلوی قاچاق ترافيک را خواهم گرفت

وزير ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در پاسخ به برخی انتقادات که درباره فعاليت شرکتهای خصوصی مطرح شده بود اظهار کرد: به شخصه آدرس تمام ۷۰۰ شرکت فعال در حوزه VOIP را دارم اما لازم است اين را بدانيد که اجازه نمی‌دهم اين شرکت‌ها به جای کار مجاز به قاچاق ترافيک بپردازند. مطمئن باشيد من جلوی قاچاق ترافيک را خواهم گرفت اما ترجيح فعلی آن است که اين کار در درون صنف انجام شود.

واعظی ادامه داد: شما می‌دانيد و من هم می‌دانم که در اين حوزه چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و در طول ۲۴ ساعت چند ميليون دقيقه مکالمه قاچاق می شود اين وظيفه ما است که جلوی اين موضوع را بگيريم.

دعوت از حضور بخش خصوصی در زمينه‌های خاص

وی در ادامه شبکه فيبر نوری، کافو نوری و سرمايه‌گذاری درباره اپراتور چهارم را نيز از بخش‌هايی دانست که می تواند با حضور بخش خصوصی رونق بيشتری بگيرد.

وزير ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در عين حال عنوان کرد: لازم است که حتما در آينده تلفن ثابت رقيب داشته باشد چرا که در شرايط انحصار اوضاع از اين بهتر نخواهد شد.

واعظی همچنين عنوان کرد: ما حتی آمادگی اين را داريم که برای ورود بخش خصوصی و تسريع امور ايرانيان نت (اپراتور چهارم) را باز کنيم و قسمتهای مختلف آن به بخش خصوصی واگذار کنيم تا کار با سرعت بيشتری پيش رود.

وی درباره توسعه پهنای باند هم متذکر شد: در حوزه پهنای باند امسال به آنچه قول داده‌ايم خواهيم رسيد و سال آينده نيز اين رقم افزايش خواهد يافت. در حوزه پهنای باند بين الملل نيز به اندازه ۲۰ درصد پهنای باند داخل رشد خواهيم داشت و اميدواريم در صورتی که برنامه های ما پيش رود و مشکلی پيش نيايد تا پايان امسال بتوانيم پهنای باند داخلی را افزايش دهيم.

وزير ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره مشکل آنتن دهی تلفن‌های همراه در شهرها و جاده‌ها نيز اظهار کرد: ما به دنبال آن هستيم که مشکل آنتن‌دهی تلفن‌های همراه را برطرف کنيم البته اکنون بخشی از مشکلات به گذر از نسل دوم ارتباطی مربوط می‌شود و در هنگام ورود به نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی شرايط بهتری را دراين حوزه شاهد خواهيم بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016