دوشنبه 10 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دلار ۱۰۰ تومان ارزان شد

تهران - ايرنا - نرخ دلار که از روز پنجشنبه هفته گذشته روند افزايشی در پيش گرفته بود و روز گذشته نيز به رقمی بيش از ۳۵۰۰ تومان رسيده بوده در پايان معاملات روز گذشته پس از توقف روند افزايشی با کاهش حدود ۴۵ تومانی مواجه شد اما در آغاز معاملات روز جاری اين افت به ۱۰۰ تومان رسيد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، نرخ دلار آمريکا روز گذشته در بازار آزاد به حدود ۳۵۰۰ تومان افزايش يافت و حتی در دقايقی نيز رشدی بيش از ۳۵۰۰ تومان را تجربه کرد اما پس از اعلام اظهارات ولی الله سيف رييس کل بانک مرکزی مبنی بر استمرار آرامش در بازار ارز و همچنين اطمينان خاطر علی طيب نيا وزير امور اقتصادی و دارايی نسبت به تغيير نکردن عوامل بنيانی، روند کاهشی قيمت ها در بازار آغاز شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برهمين اساس نرخ دلار در پايان معاملات روز گذشته با ۴۵ تومان کاهش به ۳,۴۵۵ تومان رسيد و هم اکنون نيز در بازار با رقم سه هزار و ۴۰۰ تا سه هزار و ۴۱۰ تومان معامله می شود.

البته نرخ يورو و پوند در پايان معاملات روز گذشته همچنان در ارقام بالايی قرار داشت به نحوی که هر يورو در بازار آزاد که در ابتدای معاملات روز گذشته رقمی معادل چهار هزار و ۲۷۰ تومان را تجربه کرده بود در پايان معاملات به رقم چهار هزار و ۳۵۰ تومان رسيد.

همچنين قيمت هر پوند ديروز از پنج هزار و ۳۰۰ تومان تا پنج هزار و ۳۸۰ تومان در بازار معامله شده است.

اين رقم با آغاز داد و ستدها در روز جاری برای يورو با ۱۰۳ تومان کاهش نسبت به ديروز چهار و ۲۴۷ و پوند با ۴۰ تومان کاهش به ۵ هزار و ۳۴۰ تومان رسيد.

البته بانک مرکزی در روز جاری نرخ رسمی دلار و پوند را کاهش داده و به ترتيب با ارقامی معادل دو هزار و ۶۸۴ تومان وچهار هزار و ۱۹۲ تومان عرضه کرد.

بنابراين فاصله نرخ ارز رسمی و بازار آزاد هم اکنون حدود ۷۰۰ تومان است که البته نرخ رسمی يورو و پوند نيز از بازار آزاد ارزان تر است.

يکی از صرافان ميدان فردوسی در گفت وگو باخبرنگار ايرنا در خصوص وضعيت بازار ارز، گفت: بانک مرکزی برای پيشگيری از روند افزايش قيمت ارز در روز جاری مقداری ارز به بازار تزريق کرده است.

وی با تاکيد بر اينکه خريد و فروش ارز در بازار جريان دارد، اظهار داشت: هرچند شايعاتی در خصوص عرضه نکردن ارز توسط صرافان در روزهای گذشته وجود داشت اما صرافان در روزهای اخير از عرضه ارز امتناع نکرده و داد وستد در اين بازار انجام می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016