چهارشنبه 12 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تشويش اذهان عمومی با خبر انحلال يک بانک

در دو روز گذشته اخباری پيرامون انحلال يک بانک خصوصی در رسانه ها منتشر شده است، اخباری که توسط دولت و بانک مرکزی تائيد نشده است اما بازتاب گسترده ای در افکار عمومی داشته است.

به گزارش فرارو، عزت‌الله يوسفيان ملا نماينده مردم آمل و عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته است: «بانک مرکزی طی روزهای آينده يکی از بانک‌های خصوصی را منحل می‌کند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين خبر در حالی منتشر شده است که نام بانک مورد نظر مشخص نيست. با اين حال انتشار همين خبر کافی بود تا گمانه زنی ها درباره بانک مورد نظر آغاز شود.

بيشتر از همه نام يک بانک در اين باره مطرح است. اما برخی ناظران معتقدند اعلام اين خبر به اين شکل باعث تشويش اذهان عمومی شده است.

سايت عصر ايران در اين باره نوشت: «متعاقب انتشار اين خبر، سپرده گذارانی که در بانک های خصوصی کشور حساب دارند، نگران آن شده اند که مبادا "بانک خصوصی در آستان انحلال"، همين بانکی باشد که من در آن حساب دارم! بديهی است در ادامه اين سؤال بی پاسخ، نگرانی های جدی در اين خصوص که اگر بانکی که منحل می شود، همين بانکی باشد که پول هايم آنجاست، تکليف دارايی های من چه می شود؟ تکليف سود بانکی ام چه می شود و ... پيش می آيد.»

بنا به نوشته اين سايت؛ "اعلام چنين اخباری، آن هم در قالب کلی گويی و بدون لحاظ حواشی مهم تر متن، می تواند مصداق بارزی از تشويش اذهان عمومی باشد، تشويشی که به مراتب بيشتر از يک تحليل ساده سياسی در يک وبلاگ يا سايت، مردم را درگير و نگران می کند."

چندی پيش بانک مرکزی فهرست بانک ها و موسسات مالی و اعتباری تحت مجوز اين بانک را تغيير داد و نام ۲ بانک و ۵ موسسه مالی و اعتباری را از اين فهرست خط زد.

براساس اين گزارش، بانک مرکزی در ماه های گذشته نام بانک های آينده و مهر اقتصاد را از فهرست بانک های غيردولتی و نام مؤسسات اعتباری ثامن، ثامن الحجج، عسکريه، کوثر، آرمان و نور را از سايت رسمی خود حذف کرد و از مردم خواست تا در هنگام سپرده گذاری در بانک ها و موسسات اعتباری از مجاز يا غير مجاز بودن آنها از طريق سامانه بانک مرکزی مطلع شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016