سه شنبه 18 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رييس کل بانک مرکزی: فساد اخير بانکی از سال ۸۵ تا اوايل ۹۱ بوده است

تهران - ايرنا - رييس کل بانک مرکزی با تاکيد بر اينکه فساد اخير بانکی از سال های ۸۵ تا اوايل سال ۹۱ رخ داده است، گفت: اين فساد مالی اواخر سال ۹۲ کشف شد و پرونده آن در مرجع قضايی در جريان است.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، ولی الله سيف درباره کشف فساد اخير مالی در سيستم بانکی، افزود: البته همزمان با کشف اين فساد مالی برای حفظ منابع بانک اطلاع رسانی انجام نشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اظهار داشت: ۱۲هزار ميليارد تومان هم حجم سوء استفاده نيست بلکه گردشی است که اتفاق افتاده و بالاترين مبلغی که در دوره ای در اختيارشان بوده ۷۰ ميليارد تومان و آن هم به مدت يک هفته بوده است.

وی افزود: مبلغ سوء استفاده شده در طول چهار؛ پنج سال از يک مبلغی کوچک به اين رقم تبديل شده و اين رقم در يک دوره زمانی ۷ تا ۱۰ روزه يا حداکثر دو هفته ای به ۷۰ ميليارد تومان رسيده است.

سيف با اعلام اينکه در فساد اخير بانکی سه بانک دخالت داشته اند و اين فساد بسيار شبيه به فساد ۳ هزار ميليارد تومانی است، گفت: در اين پرونده نيز سوءاستفاده از طريق ضمانت و گردش چک صورت گرفته است.

وی با بيان اينکه برخوردار نبودن از سامانه ای که سيستم ها را مصون نگهدارد، موجب بروز چنين اتفاقی شده، گفت: چنين اتفاقاتی در نظام بانکی کشور دارای سابقه طولانی است که علت آن ضعف در بخش فناوری و سيستم است.

رييس کل بانک مرکزی گفت: نظام بانکی همه کشورها به طور معمول مورد هدف افراد سودجو است لذا بانک مرکزی تدابيری را براساس مفروضات موجود اتخاذ می کند تا راه را برسودجويان ببندد البته اين مشکل به صورت صد درصد حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد کنترل های داخلی خيلی افزايش يابد ممکن است منجر به افزايش قوانين دست و پاگير اداری شديد شود.

رئيس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: اين اطمينان را می دهيم که با توجه به تجارب موجود فسادهايی مانند اين ديگر در سيستم بانکی کشور رخ ندهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016