سه شنبه 18 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بسيج و سپاه ضابطان امر به معروف شدند

نمايندگان مجلس با پيشنهاد علی مطهری در طرح امر به معروف و نهی از منکر موافقت و مقرر کردند که بسيج و سپاه به منظور اقدام عملی، ضابطان اجرای امر به معروفی و نهی از منکر شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش فارس، نمايندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان رسيدگی به طرح حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منکر را ادامه دادند و مواد باقيمانده آن را پس از بحث و بررسی به تصويب رساندند.

نمايندگان مجلس با پيشنهاد علی مطهری نماينده تهران برای الحاق به اين طرح موافقت کردند که به موجب آن، ستاد امر به معروف و نهی از منکر موظف شد با همکاری نيروی مقاومت بسيج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که مستلزم اقدام عملی است برای افراد مورد نياز از نيروی بسيج و سپاه به عنوان ضابطان امر به معروف و نهی از منکر دوره آموزشی برگزار و برای آنها مجوز مخصوص صادر کند.

همچنين به موجب مصوبه مجلس، دستگاه‌های اجرايی موضوع اين قانون موظف شدند گزارش عملکرد خود را در مورد چگونگی اجرای اين قانون حداقل ۶ ماه يک‌بار به ستاد ارائه دهند.

مجلس مقرر کرد ستاد احيای امر به معروف و نهی از منکر موظف است گزارش عملکرد سالانه خود را در هفته احيای امر به معروف و نهی از منکر به کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

وکلای ملت مصوب کردند که اعتبارات اجرايی اين قانون از محل بودجه دستگاه‌های اجرايی ذی‌ربط موضوع اين قانون و جدول شماره (۱۷- کمک به اشخاص حقوقی غيردولتی) موضوع جزء ۳ رديف ۵۴۰۰۰۰ جدول شماره ۹ مربوط به ستاد احيای امر به معروف و نهی از منکر تأمين شود.

مجلس مقرر کرد دستورالعمل اجرايی اين قانون توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر حداکثر ظرف ۳ ماه پس از لازم‌الاجرا شدن اين قانون تصويب و ابلاغ می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016