چهارشنبه 19 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

یک نماينده مجلس: ۷۰ درصد سهام سه بانک متعلق به يک فرد خاص است

تهران - ايرنا - سيدرمضان شجاعی کياسری نماينده مجلس گفت: ۷۰ درصد سهام دو بانک تازه تاسيس و يک موسسه اعتباری متعلق به يک فرد خاص است.

شجاعی کياسری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ايرنا افزود: برپايه قانون اساسی، تملک اين ميزان سهام خلاف بوده و به همين دليل اختلاس در اين بانک ها محرز است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه داد: هيچ فرد حقيقی نمی تواند بالای ۵۰ درصد سهام بانک ها را در اختيار داشته باشد، ولی برخی افراد ۶۰ تا ۷۰ درصد سهام برخی بانک ها را در اختيار خود و خانواده خويش دارند.

وی با بيان اينکه «متاسفانه نظارتی بر اين بانک ها وجود ندارد» گفت: اين افراد که ۷۰ درصد سهام اين مراکز را در اختيار دارند با سرمايه ها و پول مردم اقدام به ساخت و ساز شخصی می کنند و به دارايی های خود می افزايند.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تصريح کرد: دستگاه های نظارتی، کميسيون اصل ۹۰ مجلس، وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور بايد در اين زمينه ورود کرده و به اين موضوع رسيدگی کنند.

شجاعی کياسری ادامه داد: نبود نظارت دقيق بر بانک های متخلف باعث شده تا سال ۹۰ و ۹۱ سهام اين بانک ها به يک فرد خاص، خانواده و عشيره اش منتقل شود در حاليکه براساس اصل ۴۴ قانون اساسی هر فرد حقيقی فقط می تواند ۵ درصد سهام يک بانک را در اختيار داشته و فرد حقوقی نيز فقط مجاز به در اختيار داشتن ۲۰ درصد سهام يک بانک است.

وی يادآور شد: اما يک فرد خاص و خانواده اش ۷۰ درصد سهام سه بانک را در اختيار دارند که در طول اين سال ها از سپرده هايی که مردم در اختيار آنها می گذاشتند اقدام به ساخت و ساز و افزايش سرمايه شخصی خود کرده اند، در صورتی که سپرده گذاران برای گرفتن ۵ ميليون تومان وام از اين بانک ها دچار مشکل می شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016