چهارشنبه 19 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روحانی: کاهش قيمت نفت خام يک توطئه و برنامه‌ريزی سياسی است

خبرگزاری تسنيم: روحانی گفت: کاهش قيمت نفت خام صرفاً يک موضوع اقتصادی نيست، بلکه ناشی از توطئه و برنامه‌ريزی سياسی برخی از کشورها بوده است.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنيم به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی رياست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئيس‌جمهور روز چهارشنبه در ابتدای جلسه هيئت دولت، با اشاره به اجتماع بزرگ شيعيان در سرزمين مقدس کربلا، از تمام دستگاه‌های دولتی و مرزی خواست تا شرايط و امکانات را به‌گونه‌ای فراهم آورند که عاشقان خاندان عصمت و طهارت حداکثر بهره را از اين سفر ببرند و به‌سلامت به وطن بازگردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



روحانی به کاهش بهای جهانی نفت اشاره کرد و گفت: کاهش قيمت نفت خام صرفاً يک موضوع اقتصادی نيست، بلکه ناشی از توطئه و برنامه‌ريزی سياسی برخی از کشورها بوده است.

رئيس‌جمهور افزود: کاهش قيمت نفت توطئه‌ای عليه مردم منطقه و مسلمانان بوده که نفع آن صرفاً برای برخی ديگر از کشورها می‌باشد.

روحانی با بيان اينکه مردم منطقه اين‌گونه توطئه‌ها و به‌تعبيری خيانت‌ها عليه جهان اسلام را از ياد نخواهند برد، اظهار داشت: مسلماً مردم به اين توطئه عکس‌العمل نشان خواهند داد و کشورهايی که پشت اين توطئه هستند بايد بدانند که نفرت را در جهان اسلام نسبت به خود افزايش می‌دهند.

رئيس‌جمهور تأکيد کرد: مردم مطمئن باشند دولت توانايی اداره کشور را به‌خوبی و با همين قيمت نفت دارد و اين کاهش، عدم اتکای بودجه کشور به نفت را افزايش می‌دهد.

روحانی با بيان اينکه بودجه ۹۴ کمترين اتکا را به درآمدهای نفتی دارد، گفت: اين امر نسبت به سالهای گذشته بی‌سابقه بوده و اين کاهش قيمت نفت فرصتی است تا وابستگی بودجه را از درآمدهای نفتی جدا کنيم.
رئيس‌جمهور تصريح کرد: دولت به اجرای همه بندهای اقتصاد مقاومتی پايبند است و از دستگاه‌های اجرايی می‌خواهم که همه بندهای اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داده عملياتی کنند.

روحانی ادامه داد: اقتصاد کشور با توجه به منابع طبيعی سرشار و نيروی انسانی، مسئولان دلسوز و باتجربه و وجود پربرکت مقام معظم رهبری بايد به‌گونه‌ای ساخته شود که با طوفان‌هايی فراتر از کاهش بهای نفت نيز آسيبی نبيند و به‌راحتی از اين مسير عبور کنيم.

رئيس‌جمهور با اشاره به "بايد طرح‌های نيمه‌تمام عمرانی را به بخش خصوصی واگذار کنيم" گفت: همه دستگاه‌های اجرايی بايد تلاش کنند تا اين پروژه‌ها تکميل شوند که اين امر باعث افزايش اميد ميان مردم و رونق اقتصادی می‌شود.

روحانی به اهميت تسريع در تصويب لايحه خروج از رکود در مجلس اشاره کرد و گفت: در اين لايحه موضوع مشوق‌ها برای سرمايه‌گذاری بخش خصوصی در نظر گرفته شده که اين در راستای اقتصاد مقاومتی و خنثی کردن توطئه قيمت نفت می‌باشد.

رئيس‌جمهور با اشاره به موقعيت ژئوپليتيکی کشور و توان بالا در زمينه صادرات محصولات غيرنفتی، گفت: در کشور امکانات بسيار زيادی در بخش ترانزيت جاده‌ای، ريلی و هوايی وجود دارد که بايد از آنها به‌خوبی بهره گرفت.

روحانی ادامه داد: بايد کاری کنيم که اتکای بودجه به درآمدهای نفتی به حداقل برسد تا به صادرات نفت خام متکی نباشيم و تا پايان امسال رقم درآمدهای صادرات غيرنفتی کشور به ۵۰ ميليارد دلار می‌رسد.

رئيس‌جمهور به ضرورت کاهش هزينه‌های جاری در کشور اشاره کرد و گفت: با تحقق اين امر می‌توانيم کاهش درآمدهای نفتی را جبران کنيم.

روحانی آرامش در جامعه و بازار، اميد به آينده، کاهش تورم و خروج از رکود را از دستاوردهای دولت يازدهم خواند و گفت: دولت اجازه نمی‌دهد اين دستاوردها از بين برود و برای حفظ آن مصمم است.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه دولت خادم مردم است، گفت: همبستگی و پيوستگی مردم سرمايه بزرگی برای دولت است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016