پنجشنبه 20 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مرز مهران بسته شد، يک ميليون و ۳۰۰ هزار ايرانی به عراق رفتند

اوحدی گفت: مرز مهران برای ورود به خاک عراق از امروز پنجشنبه بسته شده و ديگر خدماتی برای شرکت در آيين راهپيمايی اربعين به زايران ارايه نخواهد شد.

رييس سازمان حج و زيارت گفت: مرز بين المللی مهران به دليل نبود امکانات در آن سوی مرز از سوی طرف عراقی برای حضور زايران در راهپيمايی اربعين تعطيل شده و زايران در صورت حضور در مرز با مشکلات عديده ای روبرو خواهند شد.

به گزارش ايرنا، سعيد اوحدی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران از مشتاقان راهپيمايی اربعين حسينی خواست تا از عزيمت به مرزها خودداری کنند تا امکانات بازگشت برای زايران فراهم شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او گفت: مسيرهای منتهی به مهران هم اکنون با ترافيک شديد خودروهای عبوری روبروست و شمار زيادی از زايران که روز گذشته پس از عبور از مرز مهران وارد خاک عراق شده بودند، پس از چند ساعت پياده روی به دليل نبود امکانات انتقال به شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی مجبور به بازگشت به مرز مهران شده اند.

رييس سازمان حج و زيارت از هموطنان خواست با توجه به حضور بيش از يک ميليون و ۳۰۰ هزار زاير در عراق و برنامه ريزی برای بازگشت آنها به کشور از مراجعه به مرزها برای سفر به عتبات عاليات خودداری کرده و اين سفر معنوی را به زمان ديگری موکول کنند.

اوحدی گفت: مرز مهران برای ورود به خاک عراق از امروز پنجشنبه بسته شده و ديگر خدماتی برای شرکت در آيين راهپيمايی اربعين به زايران ارايه نخواهد شد.

ازدحام زايران پياده در مسير شهر بدره عراق در همسايگی مهران تا کوت به حدی است که امکان تردد افراد و خودروهای مسافری را با مشکل مواجه کرده است.

زايرانی که به داخل کشور وارد شدند، گفتند: کمبود امکانات رفاهی در آن سوی مرز و ازدحام زايران حسينی باعث شد تا از ادامه سفر انصراف دهند.

بنابر اين گزارش مکان های استراحت، سرويس های بهداشتی و غذا با وجود ازدحام جمعيت در طرف عراقی يافت نمی شود و همين عوامل در بازگشت زايران موثر بوده است.

بنا بر برخی گزارش ها در مسير بدره عراق تا کوت مرکز استان واسط که حدود ۶۸ کيلومتر است در روزهای عادی خودروهای مسافر بر وجود دارد اما طی روزهای اخير کاميون های باری به حمل مسافر می پرداختند و امروز اين خودروها هم پيدا نمی شد يا بسيار اندک بودند.

مسوولان استان ايلام نيز بارها از زايران خواستند تا مسافرت خود را به بعد از اربعين موکول کنند.

معاون سياسی امنيتی استاندار ايلام نيز گفت: با توجه به حجم زياد زايران در آن سوی مرز، زايران سفر خود را به بعد از اربعين حسينی موکول کنند.

حسين کلانتری گفت: امکانات رفاهی در مرز عراق برای زايران به دليل ازدحام بسيار کم است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016