پنجشنبه 20 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بیانیه کانون مدافعان حقوق بشر به مناسبت روز جهانی حقوق بشر

محصوران و زندانيان سياسی، قربانيان نقض حقوق بشر هستند

کانون مدافعان حقوق بشر با گراميداشت روز جهانی حقوق بشر- دهم دسامبر- از زهرا رهنورد، مير حسين موسوی و مهدی کروبی و همچنين ديگر زندانيان سياسی و عقيدتی به عنوان قربانيان نقض حقوق بشر در ايران ياد کرد.

اين سازمان مدافع حقوق بشر در اطلاعيه ای که به همين مناسبت صادر کرده است از دولت ايران خواست تا تمام تلاش خود را به کار گيرد و به مطالبات مردم که بخشی از آنها رفع حصر و آزادی زندانيان سياسی و عقيدتی است پاسخ قانع کننده دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سايت کانون مدافعان حقوق بشر، متن اطلاعيه اين سازمان مردم نهاد به مناسبت روز جهانی حقوق بشر که بيستم آذر ماه ۱۳۹۳ صادر شده، به شرح زير است:

روز جهانی حقوق بشر- دهم دسامبر- را در حالی پشت سر گذاشتيم که اين روز امکانی برای مرور دوباره مطالبات مردم فراهم کرد.

ايران در سال های اخير، آمار بالايی از وجود قربانيان نقض حقوق بشر در حوزه آزادی بيان و عقيده و فعاليت در عرصه جامعه مدنی را به خود اختصاص داده است که زندانيان سياسی و عقيدتی و محصوران، سر آمد ايشان هستند.

بديهی است که دربند ‌‌کردن‌ فعالان جامعه مدنی در عرصه های مختلف و همچنين منتقدان با گرايش‌های مختلف فکری و سياسی دليل نبود آزادی بيان و عقيده است و نبود آزادی بيان و عقيده، نقض فاحش حقوق بشر است. زيرا آزادی بيان و عقيده و آزادی انجام فعاليت های مدنی از مبرم ترين نيازهای جوامع بشری است که اساسی ترين حقوق انسان ها به شمار می آيد.

بنابراين کانون مدافعان حقوق بشر با تاکيد بر لزوم شکسته شدن حصر خانم زهرا رهنورد و آقايان مير حسين موسوی و مهدی کروبی و آزادی زندانيان سياسی و عقيدتی، خواهان بسط و گسترش زمينه های طرح آزادانه نظرها و تضمين امنيت برای صاحبان آرا و منتقدان و همچنين امنيت شهروندان در انجام فعاليت های مدنی است.

کانون مدافعان حقوق بشر با گراميداشت روز جهانی حقوق بشر از دولت جمهوری اسلامی ايران می خواهد تا تمام تلاش خود را به کار گيرد و به مطالبات مردم که بخشی از آنها آزادی زندانيان سياسی و رفع حصر از رهبران جنبش سبز- آقايان موسوی و کروبی- است، پاسخ قانع کننده دهد؛ همانگونه که در روز دانشجو شاهد بوديم.

شيرين عبادی
رييس کانون مدافعان حقوق بشر

۲۰ آذر ۱۳۹۳ برابر با ۱۱ دسامبر ۲۰۱۴


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016