جمعه 21 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

لغو سخنرانی مجوزدار با فشار بیرون از دانشگاه بیرجند (+ تصاویر)

کارشکنی ها و فشارهای عوامل بیرون از دانشگاه سبب شد تا در دولت تدبیر و امید، سخنرانی معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات در محوطه ی دانشگاه بیرجند برگزار شود؛ در حالی که مجوز آن صادر شده بود.

birjandLaghvSR1.JPG
به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، در حالی که در روزهای گذشته رسانه های اصولگرا لغو سخنرانی بدون مجوز یکی از عناصر تندروی این طیف را در یکی از دانشگاه ها در بوق و کرنا کرده و مدعی آنند که در دولت اعتدال منتقدین حق اظهار نظر ندارند، با وجود صدور مجوز از سوی شورای نظارت دانشگاه بیرجند، در آخرین لحظات از سخنرانی دکتر مرتضی مبلغ که به مناسبت روز دانشجو توسط «جامعه اسلامی» این دانشگاه دعوت شده بود، جلوگیری شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به اظهارات تنی چند از دانشجویان، این تشکل دانشجویی از روز گذشته هم از جانب شورای مرکزی جامعه های اسلامی دانشجویان کل کشور و هم از سوی مسوول حراست دانشگاه به شدت برای لغو این جلسه تحت فشار قرار گرفته بود و در نهایت دقایقی پیش از شروع جلسه با حضور معاون فرهنگی و مسوول حراست دانشگاه بیرجند، دانشجویان و حضار از محل سالن برگزاری جلسه اخراج شدند و درب سالن قفل شد. اما بنا به درخواست دانشجویان و استقبال پرشور آنها، مرتضی مبلغ در محوطه دانشگاه و در هوای سرد بیرجند سخنرانی کرد.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به قصه ی پر غصه ی عدم تحمل دیگران و این که «هر کسی خود را حق مطلق می پندارد»، گفت: «این باعث شده جامعه ی ما با آن همه ظرفیت همچنان مشکلات جدی داشته باشد و به جایگاه واقعی خود نرسد».

این فعال سیاسی اصلاح طلب با برشمردن ویژگی های دانشجو و جنبش دانشجویی، گفت: دانشجو با ویژگی های خاص خود، باید کاستی ها را جبران کند و با سعه ی صدر در جهت توسعه ی کشور و نهادینه کردن تساهل و تسامح و اعتدال پیش رود.

عضو شورای مشورتی سید محمد خاتمی با بیان این که متاسفانه یک طیف همه ی تریبون ها را در اختیار دارد و هرچه می خواهد می گوید، اظهار داشت: چرا باید با برگزاری یک جلسه ی تحلیلی و پرسش و پاسخ دانشجویی مخالفت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: همه وظیفه داریم که تلاش کرده و تمرین کنیم که سطح تحمل خود را بالا ببریم تا به سوی همدلی بیشتر پیش برویم.

birjandLaghvSR2.JPG

birjandLaghvSR3.JPG


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016