جمعه 21 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نماینده خامنه‌ای در سپاه: رئیس جمهوری تنها می تواند با احکام خدا "بازی" کند

5996037.jpg
دیگربان - علی سعیدی نماینده علی خامنه‌ای در سپاه گفته مردم نمی‌توانند «حرام» خدا را «حلال» کنند٬ اما می‌توانند رئیس جمهوری انتخابات کنند که با احکام خدا «بازی» کند.

آقا سعیدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران طی سخنانی به حسن روحانی٬ اصلاح‌طلبان و گروهی که آن‌ها را «خواص» نامیده٬ تاخته است.

وی با تاکید بر غیرقابل تغییر بودن احکام الهی گفته اگر ۱۰۰ میلیون هم رای بدهند «شراب» حلال است، حلال نمی‌شود.

سعیدی افزوده اما همین مردم می‌توانند به نماینده یا رئیس جمهوری رای بدهند که با احکام «بازی» کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تماینده ولی‌فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با حمله به برخی «خواص» در جمهوری اسلامی از عملکرد و ادامه «سکوت» آن‌ها درباره وقایع سال ۸۸ انتقاد کرده است.

وی به این «خواص» توصیه کرده اشتباه «خواص» دوران صدر اسلام را مرتکب نشوند و نظرات خود را به رهبر جمهوری اسلامی تحمیل نکنند.

سعیدی از «عمامه به سر‌ها» و «سیاسیونی» سخن به میان آورده که «فتنه‌گران» را «نوازش» می‌کنند که به نظر می‌رسد منظور وی حسن روحانی باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش‌های دیگری از سخنان خود به نقد و بررسی عملکرد «خواص» در تاریخ اسلام پرداخته و از مردم ایران خواسته با «خواصی» که «سکوت» کرده‌اند٬ مرزبندی داشته باشند.

وی از «خواصی» سخن به میان آورده که رهبری علی خامنه‌ای را نپذیرفته‌ و در این‌باره هم‌چون «خواص» صدر اسلام که «ولایت» امام علی را نپذیرفتند٬ عمل کرده‌اند.

سعیدی معرفی حضرت علی از سوی پیامبر اسلام به عنوان جانشین خود را «تدبیری الهی» دانسته که با «نصب بشری»٬ این تصمیم منحرف شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016