جمعه 21 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اسید پاشی یک جوان فلسطینی به خانواده ای اسرائیلی

العربیه - ارتش اسرائیل روز جمعه 12 دسامبر اعلام کرد که یک شهروند فلسطینی، یک خانواده اسرائیلی را که در میان آنها کودک نیز حضور داشت، هدف اسید پاشی قرار داد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، این حادثه در کرانه باختری رود اردن اتفاق افتاده است.

بنا بر این گزارش، در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است: «برپایه اطلاعات اولیه، یک فلسطینی مجموعه ای از غیر نظامیان را که در میان آن ها کودک نیز حضور داشت، هدف حمله اسید پاشی قرار داده است. این حادثه در نزدیکی بیت لحم و شهرک عتیصون روی داده است.»

این بیانیه افزوده است: «یک خانواده یهودی تشکیل شده از پدر و مادر و چهار دختر، قصد داشتند شخصی را که علامت توقف به آنها داده بود، سوار خودروی خود کنند. اما پس از آن مشخص شد که او مهاجمی فلسطینی است. هنگامی که خودرو ایستاد، او به سمت آنها اسید پاشید. سپس تلاش کرد با پیچ گوشتی به پدر خانواده حمله کند اما او موفق به فرار شد. در همان هنگام یک خودروی پلیس راهنمایی و رانندگی اسرائیلی به طور تصادفی از محل حادثه عبور کرد که راننده این خودرو به پای مهاجم شلیک کرد و او را از حرکت باز داشت.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا بر اعلام سازمان اورژانس اسرائیل، شش عضو خانواده اسرائیلی برای درمان به بیمارستان هداسا عین کارم منتقل شدند.

از سویی آژانس خبری فلسطینی «معا» گزارش داده است که ظهر جمعه، یک جوان فلسطینی هدف در دو راهی شهرک حوسان در غرب بیت لحم، هدف شلیک گلوله اشغالگران فلسطینی قرار گرفته است.

این خبرگزاری افزوده است: «ادعا شده این جوان فلسطینی، به سمت مجموعه ای از شهرک نشینان اسرائیلی که در کنار جاده ایستاده بودند، اسید پاشیده است.»

در روزهای اخیر، تنش ها میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها در کرانه باختری رود اردن، اوج گرفته است. این تنش ها پس از آن که یک وزیر فلسطینی در پی ضرب و شتم نیروهای اسرائیلی جان خود را از دست داد، شدت بیشتری گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016