سه شنبه 25 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مظنون گروگان‌گیری سیدنی در فهرست افراد تحت نظر نبود


نخست وزیر استرالیا: چطور فردی با این سابقه و اتهامات گوناگون در فهرست افراد تحت نظر نبوده

بی بی سی ـ هم‌زمان با آغاز تحقیقات پلیس درباره عملیات پایان دادن به گروگان‌گیری در مرکز سیدنی، تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا این پرسش را مطرح کرده که چرا فرد مسلح در این حادثه در فهرست افراد تحت نظر در ارتباط با تروریسم نبوده است.

آقای ابوت گفت که دولت این موضوع را که چرا هارون مونس به قید وثیقه آزاد بوده، بررسی می‌کند.

هارون مونس، فرد مسلح و دو گروگان او در جریان عملیات کماندوهای پلیس برای پایان دادن به گروگان‌گیری شانزده ساعته در مرکز سیدنی کشته شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تحقیقات پلیس درباره چگونگی عملیات آزادسازی گروگان‌ها و دلیل کشته شدن دو نفر از آنها در این حمله آغاز شده است.

نام توری جانسون ۳۴ ساله، مدیر کافه محل گروگان‌گیری و کاترینا داوسون ۳۸ ساله، وکیل، به عنوان قربانیان این حادثه اعلام شده است.

انگیزه مهاجم

پلیس همچنین در حال تحقیق درباره انگیزه‌های احتمالی هارون مونس، پناهنده ۵۰ ساله ایرانی است که پیش از این حادثه با اتهامات متعددی از جمله تعرض جنسی و مشارکت در قتل روبرو بوده است.

وزارت امور خارجه ایران در ارتباط با هارون مونس که قبلا با نام محمدحسن منطقی شناخته می‌شد، گفته است که "سوابق و شرایط روحی - روانی این فرد که نزدیک به دو دهه قبل به استرالیا پناهنده شده، بارها با مقامات استرالیایی مطرح شده و وضعیت او برای مسئولان ذیربط آن کشور کاملا روشن بوده است."

نخست وزیر استرالیا امروز سه‌شنبه ۱۶ دسامبر در نشست خبری خود این سوال را مطرح کرد که "چطور فردی با این سابقه و اتهامات گوناگون در فهرست افراد تحت نظر نبوده و با چه توجیهی چنین فردی آزدانه در جامعه رفت و آمد می‌کرده است".

هر چند آقای ابوت تاکید کرد که حتی در صورت تحت نظر بودن آقای مونس هم امکان وقوع حادثه گروگان‌گیری همچنان وجود داشته است.

نخست وزیر استرالیا در صحبت‌های خود به روشنی مشخص نکرد که مسئولیت تحت نظر نبودن هارون مونس با چه نهاد یا سازمانی بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016