پنجشنبه 27 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

احمدی مقدم: نیروی یگان ویژه برای سرکوب مردم است، اما بارکش مردم شده

amoghdamsarkoob.jpg
کلمه – گروه خبر: فرمانده نیروی انتظامی با اعتراف به اینکه یگان ویژه نیروی انتظامی به سرکوب مردم مشغول بوده است، از اینکه این نیرو برای کنترل بازگشت زائران کربلا در اربعین مجبور شده «بارکش مردم» شود، ابراز گلایه کرد.

به گزارش کلمه، در اظهاراتی که خبرگزاری‌ها به نقل از احمدی مقدم منتشر کرده اند، آمده است: «شرایط طوری شده که ما یگان ویژه را که نیرویی برای سرکوب مردم است در آنجا مستقر کرده‌ایم و آنها بارکش مردم شده‌اند.» هرچند بعید نیست که رسانه‌ها مجبور به تغییر این جملات در خروجی‌های خود شوند.

فرمانده نیروی انتظامی که در همایشی در دانشگاه علوم انتظامی سخنرانی می کرده، همچنین مدعی شده که پلیس اعتراضات سال ۸۸ را از شش ماه قبل پیش بینی کرده و برای آن آماده شده بود!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این در حالی است که پیش از این بارها چهره های شاخصی در حاکمیت، برای توجیه حضور سپاه و بسیج در سرکوب اعتراضات مردمی پس از انتخابات، به ناتوانی و عدم آمادگی پلیس برای کنترل اعتراضات اشاره کرده بودند.

احمدی مقدم در عین حال به شکلی ناخودآگاه اعتراف کرده که نیروی انتظامی از قبل برای ایفای نقش کودتای انتخاباتی آماده شده بود اما عظمت جنبش سبز آنها را غافلگیر کرد.

وی گفته است: «کسانی که حضور ذهن داشته باشند می‌توانند مانورها و عملیات‌های ما را به خاطر بیاورند که در آن زمان برگزار شد، البته فکر نمی‌کردیم که این قدر حجم داشته باشد.»

او همچنین در یک لغزش زبانی آشکار که احتمالا بازتاب آن در رسانه ها دیری نخواهد پایید، تلقی خود از نقش یگان ویژه را «سرکوب مردم» بیان کرده و گفته است: «برابر آمار رسمی یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مرزهای کشور خارج شدند. حالا ممکن است در این بین ۱۰۰ هزار نفری هم جور دیگری عمل کرده باشند که زور ما به آنها غلبه نکرده بود. امروز هم برگشت این افراد مشکل است و شرایط طوری شده که ما یگان ویژه را که نیرویی برای سرکوب مردم است در آنجا مستقر کرده‌ایم و آنها بارکش مردم شده‌اند و معنای اجتماعی کردن یگان ویژه هم همین است و در همین راستا ما وظیفه امدادی را نیز به آنها محول کردیم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016