پنجشنبه 27 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

عماد بهاور از زندان آزاد شد

عماد بهاور پس از گذراندن نزديک به پنج سال حبس، از زندان آزاد شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، عماد بهاور رئيس شاخه جوانان نهضت آزادی ايران و عضو هسته مرکزی پويش حمايت از موسوی و خاتمی (موج سوم) در سال ۸۸، با رای شعبه ۵۳ دادگاه تجديدنظر استان تهران به رياست قاضی سادات مبنی بر تبرئه از اتهام اجتماع و تبانی، و در نتيجه تقليل حکم محکوميت اش به دو سال حبس، از زندان آزاد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين زندانی سياسی سبز ابتدا از سوی قاضی صلواتی به ده سال حبس محکوم شده بود که اين حکم عينا از سوی شعبه ۵۴ تاييد شد. اما سال گذشته پس از درخواست اعاده دادرسی و رسيدگی در شعبه هم‌عرض، اين حکم به هفت سال حبس کاهش يافته بود، که مجددا با اعتراض به عدم رعايت نظر ديوان عالی کشور، شعبه ۳۴ ديوان عالی کشور رای بر تجويز اعاده دادرسی داد.

بهاور اولين بار دو هفته قبل از انتخابات رياست جمهوری دهم برای مدت چهار روز بازداشت شد. او پس از انتخابات بار ديگر بازداشت شد و مدت ۴۶ را در سلول انفرادی گذراند.

وی در اسفندماه ۸۸ بار ديگر با هجوم ماموران برای تفتيش منزل و بازداشت خود رو‌به‌رو شد و پس از ناکامی ماموران در بازداشت وی، به دادگاه انقلاب احضار شد که با اختيار خود به دادگاه رفت و بازداشت شد.

عماد بهاور طی پنج سال حبس تنها پنج روز را در نوروز ۹۲ به مرخصی آمده بود.

اقدام قابل توجه ديوان عالی کشور و دادگاه تجديدنظر استان تهران در اين پرونده نشان داد که هرجا قضات بی طرف تصميم گيرند، اتهامات ناموجه ای همچون اجتماع و تبانی هيچگاه عليه فعالان سياسی و منتقدان دلسوز کشور اثبات نخواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016