یکشنبه 30 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی و بشار اسد ديدار کردند

ایرنا - رييس مجلس شورای اسلامی در باره طرح روسيه برای گفت وگوی سوری - سوری نيز خاطرنشان کرد: مسکو به دنبال يک گفت وگوی جدی است که هم نمايندگان دولت و هم مخالفان سياسی در آن حضور داشته باشند که البته تهران هم در جريان اين تلاش ها قرارگرفته است.

علی لاريجانی و بشار الاسد ديدار کردند«علی لاريجانی» رييس مجلس شورای اسلامی و« بشار الاسد» رييس جمهوری سوريه روز يکشنبه در دمشق ديدار کردند.

به گزارش ايرنا، لاريجانی و بشار الاسد در اين ديدار در باره راه های توسعه روابط و همکاری های دو جانبه در همه زمينه ها ، اوضاع سوريه و تحولات منطقه گفت وگو و تبادل نظر کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس مجلس شورای اسلامی پيش از اين ديدار با « محمد جهاد لحام» همتای سوری خود نيز ديدار و با اشاره به جنايات تروريست ها در سوريه تاکيد کرد:دولت و ملت سوريه مشکلات متعددی را متحمل شدند اما اکنون از گردنه عبور کرده و می توانند از دستاوردهای خود حفاظت کنند.

لاريجانی که در اولين مرحله از سفر منطقه ای خود، در راس هياتی سياسی و پارلمانی صبح يکشنبه وارد سوريه شد، در گفت وگويی کوتاه با خبرنگاران در فرودگاه بين المللی دمشق نيز تاکيد کرد: جمهوری اسلامی ايران از راه حل سياسی که از ادامه کشتارهای تروريستی در سوريه جلوگيری کند و بر مبنای دموکراسی و رای مردم باشد ، حمايت می کند.

رييس مجلس شورای اسلامی در باره طرح روسيه برای گفت وگوی سوری - سوری نيز خاطرنشان کرد: مسکو به دنبال يک گفت وگوی جدی است که هم نمايندگان دولت و هم مخالفان سياسی در آن حضور داشته باشند که البته تهران هم در جريان اين تلاش ها قرارگرفته است.

وی بلافاصله پس از ترک فرودگاه دمشق، راهی حرم مطهر حضرت زينب کبری (س) شد و در مراسم عزاداری رحلت حضرت پيامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن(ع) که در کنار مرقد مطهر برگزار شد ، شرکت کرد.

لاريجانی همچنين قرار است با « وائل الحلقی» نخست وزير سوريه نيز ديدار و گفت وگو کند.

برگزاری نشست مشترک مطبوعاتی با همتای سوری پايان بخش سفر رييس مجلس شورای اسلامی به سوريه خواهد بود.

وی در چارچوب سفر منطقه ای خود بعداز دمشق راهی بيروت پايتخت لبنان خواهد شد و در سومين مرحله اين سفر به عراق خواهد رفت.

رييس مجلس را در اين سفر، علاالدين بروجردی رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، حسين اميرعبداللهيان معاون عربی آفريقايی وزارت امو خارجه، حسين قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ايرانيان وزارت خارجه، حسين شيخ الاسلام مشاور بين الملل رييس مجلس، حجت الاسلام موسی احمدی نماينده کنگان و دير، جواد سعدون زاده نماينده آبادان، جليل جعفری نماينده خلخال و رحيم زارع نماينده آبادان همراهی می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016