یکشنبه 30 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
30 آذر» بانک ها، بستر بيشترين تخلفات اداری
25 آذر» تخلف ۱۷۰۰ ميلياردی در بنياد شهيد
پرخواننده ترین ها

نوه خمينی: در نظامی که ما شعار مبارزه با فساد را می‌دهيم اين مبالغ [فساد] از کجا آمده؟


سيد علی خمينی

• حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علی خمينی گفت: امروز شاهد هستيم که اين فسادها موجب ناراحتی مقام معظم رهبری شده که خيلی هم تلخ است، رييس جمهور محترم نيز انتقادهايی وارد می‌کند و می‌گويد بايد اقدام کنيم. البته ما توقع کارهای افراطی نداريم، مردم بايد هوشمند باشند، بايد مبارزه با فساد آشکار و روشن باشد و مردم در جريان باشند، چرا که ضد انقلاب از اين موضوع سوءاستفاده می‌کند.

حجت الاسلام سيدعلی خمينی شنبه شب در آيين عزاداری ۲۸ ماه صفر در حسينيه امام(ره) قزوين، با تسليت رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، افزود: با بررسی قرآن پی می بريم که مبارزه با فساد و پيشگيری از آن مهمترين ماموريت ها و گوهر حرکت انبياء بوده است.

به گزارش پايگاه خبری «تيک» (Tik.ir)، سيد علی خمينی گفت: نبايد برای مبارزه با فساد تعلل کنيم، چرا که هيچ مصلحتی بالاتر از مقابله با فساد نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يادگار امام (ره) ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم قزوين، از حضور استاندار، آيت‌اله باريک‌بين، آيت‌اله تاکندی و ساير مسوولان استان قزوين در اين مراسم قدردانی کرد و افزود: اگر بخواهيم تمام اقدامات پيامبران را در يک جمله خلاصه کنيم، بدون شک عبارت است از حرکت به سمت اصلاح و جلوگيری از فساد؛ شما اگر در قرآن ملاحظه کنيد، می‌بينيد که از ديدگاه قرآن پيامبران الهی همه آمده‌اند تا جلوی فساد را بگيرند.

وی با اشاره به داستان تاريخی تقابل حضرت موسی (ع) و قارون، ادامه داد: تقابل اين دو نيز بر سر جلوگيری از فساد است و حضرت موسی‌ (ع) خطاب به قارون می‌گويد خداوند مفسدين را دوست ندارد. در مورد قوم يهود که گرفتار غضب الهی شدند نيز همين داستان به شکل ديگری تکرار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علی خمينی تصريح کرد: مقابله با فساد، اساسی‌ترين و اصلی‌ترين هدف و بلکه گوهر حرکت پيامبران الهی است، مشکل بيشتر قوم‌ها در قرآن، همگی فساد است.

يادگار امام (ره) با بيان داستان‌هايی از قوم‌های مختلف در پيش از اسلام، گفت: مشکل کل اين قوم‌ها فساد بوده و تمامی پيامبران برای مقابله با آن آمدند، لذا حرکت و هدف همه‌ی انبيای الهی برای جلوگيری و مقابله با فساد بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علی خمينی، ادامه داد: حضرت صالح (ع) به قوم خود می‌گويد خداوند شما را در زمين قدرت داد، پس بر روی زمين فساد انجام ندهيد.

وی افزود: ما مدعی هستيم ريشه‌ی انقلاب اسلامی ما نيز مبارزه با فساد بوده است و بدون شک مهم‌ترين عاملی که باعث شد ملت در مقابل رژيم پهلوی بايستد، مساله‌ی مبارزه با فساد بود.

سيد علی خمينی با اشاره به تاکيد امام (ره) در مقابله با فساد، يادآور شد: در نخستين ماه های پس از پيروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۸ امام (ره) خطاب به مردم بيرون آوردن ريشه به مثابه يکی از دستاوردهای نهضت می ستايند و می‌فرمايند« با همت والای شما جوانان و تمام اقشار ايران اين نهضت به اين مرتبه رسيد.[با]همت والای شما بود که پيروز شديم و ريشۀ فساد را از ايران تا حدودی بيرون آورديم؛ و ان‏شاءاللّه‏ از اين به بعد هم با همت والای شما جوانها، تتمّۀ اين ريشه فساد از بيخ‏ و بن کنده خواهد شد.» (۱۷/۰۱/۱۳۵۸)

يادگار امام با تأکيد بر اين که آرزوی امام (ره) ريشه کن کردن فساد بود، گفت: ما اميدواريم با همت شما جوانان و مردم غيور ايران، باقی‌ مانده‌ی ريشه‌ی فساد هم در اين کشور از بين برود.

حجت الاسلام و المسلمين سيد علی خمينی در ادامه به بخش ديگری از سخنان بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران اشاره کرد و گفت: امام (ره) برای مبارزه با ظلم و فساد می‌فرمايند:

ما بايد اقامۀ عدل بکنيم. عذر نيست که ما قوه نداريم؛ اين ملت قوۀ ماست. اين ملتی بود که با مشت جلوی تانک و توپ را گرفت؛ کشته هم داد. البته افتخار می‏کنيم به آنها؛ رحمت می‏فرستيم. ما هم کشته می‏شويم ان‏شاءاللّه‏. روز سکوت نيست، روز فعاليت است. هر کس در هر منصبی که هست، در هر مقامی که هست نبايد ساکت باشد.» (صحيفه امام ۱۳/۱۱/۱۳۵۷)

يادگار امام افزود: بيش از ۳۵ سال از انقلاب گذشته و ما بايد ببينيم برای مبارزه با فساد چه کرديم. اين فسادهای موجود باعث ناراحتی دلسوزان انقلاب است؛ اين که امروز فسادهای ميلياردی را می‌شنويم بسيار ناراحت کننده است؛ در نظامی که ما شعار مبارزه با فساد را می‌دهيم اين مبالغ چه بوده است؟

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علی خمينی گفت: امروز شاهد هستيم که اين فسادها موجب ناراحتی مقام معظم رهبری شده که خيلی هم تلخ است، رييس جمهور محترم نيز انتقادهايی وارد می‌کند و می‌گويد بايد اقدام کنيم. البته ما توقع کارهای افراطی نداريم، مردم بايد هوشمند باشند، بايد مبارزه با فساد آشکار و روشن باشد و مردم در جريان باشند، چرا که ضد انقلاب از اين موضوع سوءاستفاده می‌کند.

وی ادامه داد: نبايد برای مبارزه با فساد تعلل کنيم، چرا که هيچ مصلحتی بالاتر از مقابله با فساد نيست و برای اين مهم بايد با تمام توان در مقابل فساد ايستاد.

يادگار امام خمينی (ره) با انتقاد از بروکراسی‌های اداری موجود در کشور، گفت: اين مساله خود باعث اشاعه‌ی فساد می‌شود و احتمال آن را افزايش می‌دهد.

سيد علی خمينی تصريح کرد: انتقاد ما از فسادها، با سياه‌نمايی متفاوت است؛ ما به عنوان کسی که معتقد به نظام و شهدا هستيم و پای اين نظام ايستاده‌ايم. دلسوزانه نقد می‌کنيم و نقد ما با دشمنان که در راستای تضعيف نظام و ايجاد تفرقه است،‌ تفاوت زيادی دارد.

وی ادامه داد: هر کسی که نقد می‌کند، با نظام ضديت ندارد، وظيفه‌ی تک‌تک ما است که تا آخرين نفس، پای نظام بايستيم. اگر گاهی قدم اشتباهی برداشته شد، بايد جبران و اصلاح شود..

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علی خمينی گفت: نظام جمهوری اسلامی امروز با قدرت پيش می‌رود و اين قدرت اثبات شده است. اما من و شما بايد به مسوولين پاک افتخار کنيم. ما اگر پرچم نقد را برمی‌داريم و از کاستی‌ها شکايت می‌کنيم، برای اين است که می‌خواهيم از اين نظام حراست کنيم. نخستين پرچم مقابله با فساد در کشور توسط مقام معظم رهبری برافراشته شده و اين افتخار ما است که مسوولين ما در اين راه پيش‌گام هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016