دوشنبه 1 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مردی در فرانسه با شعار "الله اکبر" با خودرو به عابران حمله کرد

یک روز پس از آنکه پلیس فرانسه، مردی را که با چاقو و «فریاد الله اکبر» به ماموران پلیس حمله کرده است، کشت در شهری دیگر، مردی سوار بر خودرو با فریاد «الله اکبر» به عابران حمله کرده است که در نتیجه آن ۱۱ نفر زخمی شده‌اند؛ مهاجم دستگیر شده است.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید بنا بر گزارش‌ها مرد بازداشت شده فریاد می‌زده که این کار را برای «کودکان فلسطینی» انجام داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همین خبرگزاری از قول منبعی که نامش را فاش نکرده، می‌گوید این مرد متولد سال ۱۹۷۴ است و از نظر روانی در شرایط متعادلی نیست و پیشتر در بیمارستان روانی بستری بوده است.

به گفته وزارت کشور فرانسه، این حمله در پنج نقطه در شهر «دیژن»، در شرق آن کشور، رخ داده است.

از میان ۱۱ نفری که زخمی شده‌اند، جراحات دو نفر از آنها جدی است.

این حمله در روز ۳۰ آذر، یک روز پس از آن صورت گرفته است که مردی که به اسلام گرویده بود، در شهر «ژو له تور» در مرکز فرانسه، با چاقو به سه مامور پلیس حمله کرد.

این فرد مهاجم نیز موقع حمله فریاد «الله اکبر» سر داده بود.

پلیس این مهاجم ۲۰ ساله را با شلیک گلوله کشته است.

یک منبع نزدیک به تحقیقات پلیس، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، فرد مهاجم را متولد کشور آفریقایی بوروندی و دارای ملیت فرانسوی معرفی کرد، که به خاطر ارتکاب جرایم عمومی، نزد پلیس شناخته شده بود.

این منبع نزدیک به تحقیقات گفته است روش فرد مهاجم، مانند آن چیزی بود، که گروه «حکومت اسلامی» از هوادارنش در کشورهای غربی خواسته انجام دهند.

در مورد حمله دوم با خودرو در شهر «دیژن»، هنوز جزئیات زیادی منتشر نشده و دلیل آن نیز اعلام نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016