چهارشنبه 3 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

"آقای روحانی این رونق اقتصادی که می گویید، کجاست؟ ملت آمار جذاب می خواستند احمدی نژاد را رها نمی کردند!"

28040_435.jpg
پایگاه خبری «تیک» - دکتر حسن روحانی در تازه ترین دور از سفرهای استانی خود، اینبار به خراسان جنوبی سفر کردند. ایشان در این سفر فرموده اند: می دانید ما از آغاز این دولت با دو معضل بسیار بزرگ مواجه بودیم و لازم بوده این دو معضل را از پیش پای مردم برداریم. اول تورم بالای 40 درصد بود که لازم بود با کمک مردم و همت مسئولین قدم به قدم این تورم را کاهش دهیم و امروز خوشحالیم که تورم را به مرز 17 و 18 درصد رساندیم ، این به این معناست که از آغاز دولت که امروز 16 ماه از فعالیتش می گذرد توانستیم تورم را از 40 درصد به 17 درصد کاهش دهیم. اما در کنار تورم مسئله رکود نیز وجود داشت، یعنی عدم رشد و رونق ما در سال های گذشته و به تعبیر اقتصادی رشد مان منفی بوده یعنی نه تنها به جلو نرفتیم بلکه به عقب نیز بازگشت داشتیم.

روحانی گفت: در سال 1393 در پایان سه ماه اول با محاسبات بانک مرکزی توانستیم نسبت به 3 ماه اول 92 رشد و حرکت رو به جلو داشته باشیم.

ایشان همچنین افزودند: در سه ماه اول سال کشور دارای رشد اقتصادی بود و در واقع از رکود عبور کردیم و این به معنای آغاز رونق، آغاز شکوفایی، آغاز حرکت به پیش بود

در مورد این بخش از سخنان ایشان موارد ذیل به نظر می آید:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اول: جناب رییس جمهور فرموده اند که «توانستیم تورم را از 40 درصد به 17 درصد کاهش دهیم». این سخن اما در حالی بیان می شود که هیچ برهان مشخصی برای این ادعای بزرگ وجود ندارد ، آنچه اینک در میان مردم دیده می شود ، آزار ملت مظلوم ایران از مشکلات سهمگین اقتصادی است ، قیمت هایی که روز به روز افزایش پیدا می کند و جیب ملت ، هر روز خالی تر می شود! با این حال ، جناب رییس جمهور معتقدند تورم 40 درصدی دوره احمدی نژاد را به 17 درصد کاهش داده اند، اما هیچ نشانی از این ادعا ارائه نداده اند.

دوم: ادعای مکرر ایشان مبنی بر «رفع رکود» بار دیگر ، بر زبان ایشان جاری شده است. این درحالیست که حتی صعنت ساختمان سازی به عنوان یکی از مهمترین و در عین حال پررونق ترین صنایع کشور در چند دهه اخیر، اینک در رکود کامل به سر می برد و حتی هیچ ملک و ساختمانی خرید و فروش نمی شود و به تبع آن، دهها صنعت وابسته نیز دچار رکود شده اند ، اتفاقی که تا پیش از ریاست جمهوری ایشان ، لااقل در این حوزه به شکلی پرجنب و جوش وجود داشت.

سوم: جناب دکتر روحانی در ادامه ارائه آمارهای جذاب ، فرموده اند «اینک نه تنها از رکود بگذشته ایم که شاهد «رونق اقتصادی» هستیم»

حقیقتاً مردم پس از شنیدن این ادعای بزرگ چه چیزی به ذهنشان می رسد؟ مگر نه آنکه در ایام دولت احمدی نژاد ، رییس جمهور وقت مکرراً با ادبیات ویژه ی خود ، وضعیت مملکت را گل و بلبل می دانست و گذشته را تاریک و تار می پنداشت ، چرا دکتر روحانی، (ان شالله) ناخواسته در مسیر دولت پیشین قدم برمی دارد؟! چه تفاوتی دارد ادعاهای بزرگ احمدی نژاد با آمارهای جذاب آقای روحانی؟! آیا تنها «ادبیات» وعده ها و آمارهای نامفهوم عوض شده؟! این همه ادعای تغییر و کن فیکونی ، ان شالله که این نبود؟!

هیچ کس از یاد نبرده که آقای احمدی نژاد ، عمده عمر دولت خود را به ارائه آمارهای عجیب و غریب از وضعیت ممکلت می گذارند ، به طوریکه صرف توجه به این آمارها، ذهنیتی «گل و بلبل» از وضعیت مملکت برجای می گذاشت ! اینکه دکتر روحانی قصد حل مشکلات پیچیده ملت را دارند ، امری قطعی و نیاز به کمک همه دلسوزان به ایشان دارد ، اما سئوال اینجاست که اگر قرار بود مردم به ارائه آمارهای اقتصادی از سوی دولت احمدی نژاد توجه کنند، آیا حاضر بودند به دولتی رای دهند که کاملاً در مقابل دولت پیشین است؟! اگر آن آمارها صحیح بود و دل مردم را می ربایید ، چرا بار دیگر ، همان دولت و همان خط را تداوم ندادند؟! آیا مردم حاضر بودند احمدی نژاد را رها کنند؟! پس چرا از فرط عصبانیت به گروهی رای دادند که افتخار خود را «راستگویی» می پنداشت؟! سئوال این است، آیا آمارهای ویژه بانک مرکزی ، تنها جهت خوشحالی و رضایت حضرات تهیه می شود یا قرار است نفعی هم برای مردم داشته باشد؟!

اساساً چه اصرایست که دولت ها برای اثبات زحمات خود ، آمار به مردم ارائه دهند؟! آیا اگر مردم "رفاه" را در جامعه ببینند ، "رکود" را رخت بربسته ، «رونق اقتصادی» را به وفور مشاهده کنند ، نیازی به آمارهای متفاوت دولتی شامل مرکز آمار و بانک مرکزی و ... دارند؟! مگر مردم مظلوم ایران، با چنین آمارهای ارضا می شوند و مشکلات جدی معیشتی خود را فراموش می کنند؟!

کاش دولت حجت الاسلام دکتر روحانی که به «دولت راستگویان» شهره است ، برخلاف رویه دولت سابق و سیاق ایام سپری شده دولت فعلی، عمل کند و آنچه حقیقت است را با مردم در میان بگذارد. آنچه که از جناب دکتر روحانی و دولت محترم انتظار می رود نیز همین است نه چیز دیگر.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016