پنجشنبه 4 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

آمریکا ادعای داعش در ساقط کردن جنگنده اردنی را رد کرد

رادیو زمانه ـ ستاد فرماندهی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، شواهد روشنی ثابت می‌کنند که شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» نقشی در سرنگونی جت اف – ۱۶ نیروهای ائتلافی نداشته‌اند. ارتش آمریکا توضیح بیشتری در مورد دلیل سقوط جت نداده است.

ساعاتی پس از به اسارت گرفته شدن یک خلبان ۲۶ ساله اردنی در رقه و تاکید داعش مبنی بر سرنگونی هواپیمای این خلبان، ارتش ایالات متحده اعلام کرد که مدعای دولت اسلامی در شلیک موشک به جنگنده درست نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در تصاویر منتشر شده توسط «گروه رسانه‌ای رقه»، این خلبان با یک زیرپیراهن سفید، در محاصره ده‌ها فرد مسلح از اعضای داعش دیده می‌شد.

دولت اردن با اعلام هویت این خلبان ۲۶ ساله، اسارت او را تایید کرد و «دولت اسلامی‌» را مسئول حفظ جان او دانست. نام خلبان معاذ یوسف ال‌کساسبه است.

سازمان دید‌بان حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن) اعلام کرده بود که هواپیمای این خلبان در نزدیکی رقه سقوط کرده است. رقه پایتخت و مقر «دولت اسلامی» محسوب می‌شود.

سایت‌های اینترنتی نزدیک به داعش، با انتشار تصاویر خلبان اردنی تاکید کرده بودند که سرنگونی جنگنده اف -۱۶ به کمک موشک‌‌های ردیاب انجام شده‌اند.

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل در واکنش به اسارت خلبان اردنی از شبه‌نظامیان داعش خواسته که رفتاری انسانی با او داشته باشند. بان‌کی‌مون گفته که خلبان اردنی اسیر جنگی است و مفاد کنوانسیون ژنو در رعایت حقوق اسرای جنگی باید در مورد او رعایت شوند.

ارتش آمریکا دلیل اصلی سقوط این جنگنده را عنوان نکرده است.

عربستان سعودی، اردن، بحرین و امارات متحده عربی، از اوایل سپتامبر در کنار جنگنده‌های آمریکایی، بریتانیایی، فرانسوی و چند کشور غربی دیگر دیگر به بمباران مواضع داعش در عراق و سوریه مشغولند. قطر از این ائتلاف حمایت لجستیک می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016