پنجشنبه 4 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

محاکمه دو راننده زن عربستانی در دادگاه مخصوص تروریسم

رادیو زمانه ـ دو زن شهروند عربستان سعودی که حدود یک‌ماه پیش به خاطر تخطی از ممنوعیت رانندگی زنان به زندان افتادند، روز پنج‌شنبه ۲۵ دسامبر به دادگاه مخصوص رسیدگی به جرایم مرتبط با تروریسم ارجاع داده‌ شده‌اند.

تعداد زیادی از نزدیکان این دو متهم به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفته‌اند که وکلای مدافع زنان یادشده بلافاصله نسبت به تصمیم دادگاه در این مورد واکنش نشان داده و خواستار تجدیدنظر در آن شده‌اند. دادگاه مخصوص جرایم تروریستی در ریاض، «دادگاه مجرمان حرفه‌ای» خوانده می‌شود. عربستان تاکنون چندین‌بار فعالان سیاسی خود را در این دادگاه محاکمه کرده‌است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به اطلاع نزدیکان این دو فرد، اتهام لجین الهذلول ۲۵ ساله و میسا العبودی ۳۳ ساله نه رانندگی، که نشر عقاید مخالف‌خوان در اینترنت بوده‌است. به گزارش آسوشیتدپرس، نزدیکان دو متهم به دلیل حساسیت پرونده از ذکر جزئیات بیشتر خودداری کرده‌اند و همگی به‌دلیل هراس از عکس‌العمل حکومت، خواستار عدم انتشار نام خود بوده‌اند.

الهذلول در امارات متحده گواهینامه رانندگی دریافت، و در ۳۰ نوامبر در یوتیوب ویدئویی از خود در حال رانندگی در امارات منتشر کرد. او به محض ورود به عربستان از سوی مرزبانان زندانی شد. چندی بعد میسا العبودی در حالی‌که با خودرو از امارات برای او که در بازداشت بود غذا و لباس می‌برد، خود نیز به اسارت مرزبان‌های عربستان درآمد.

زنان در عربستان سعودی برای کسب حق آزاد رانندگی چندین‌بار کمپین‌های اعتراضی تشکیل داده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016