پنجشنبه 4 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کمیته جستجوی مفقودین ارتش: مسولان اداره میراث فرهنگی یزد باید توبه کنند

showimage.aspx_.jpg
دیگربان - محمدرضا باقرزاده٬ فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از مسئولان اداره میراث فرهنگی استان یزد خواست «توبه» کنند.

آقای باقرزاده این توصیه را در پی مخالفت‌های بی‌نتیجه مسئولات این اداره با دفن پیکر هشت «شهید گمنام» در مجموعه تاریخی «امیرچخماق» یزد به آنها کرده است.

وی مسئولان اداره میراث فرهنگی را به تلاش برای «کتمان حق» و «انحراف مسیر» متهم کرده و گفته امیدوار است آنها «شجاعت» بیان «حقیقت» را داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


میراث فرهنگی یزد سال‌ها بود با دفن پیکر برخی «شهدای گمنام» در مجموعه تاریخی «امیر‌چخماق» به خاطر پاره‌ای ممنوعیت‌های قانونی مخالفت می‌کرد.

مسئولان این اداره همچنین اعلام کرده بودند در صورت بروز چنین اتفاقی امکان ثبت جهانی این مجموعه تاریخی در یونسکو از بین خواهد رفت.

با وجود این ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها٬ کمیته جستجوی مفقودین هفته جاری با همکاری سپاه و نیرو‌های حزب‌الله توانست طی دو روز پیکر هشت «شهید گمنام» را در این مجموعه دفن کند.

باقرزاده در این زمینه گفته در مرحله نخست کمیته جستجوی مفقودین توانست به صورتی «شورانگیز» پیکر دو تن از این «شهدا» را دفن کند که همین مسئله «سرپلی» برای دفن پیکر سایر «شهدا» شد.

سپاه استان یزد هم پس از دفن این دو «شهید» با صدور فراخوانی از نیرو‌های حزب‌الله دعوت کرد برای دفن شش «شهید» دیگر در محل دفن آنها تجمع کنند.

سازمان میراث فرهنگی نیز با صدور بیانیه‌ای بی‌آنکه نامی از سپاه و کمیته جستجوی مفقودین ببرد٬ آنها را مسئول عواقب ناشی از این اقدام «غیرقانونی» معرفی کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016