پنجشنبه 4 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ماجرای مداخله ولادیمیر پوتین در بحران ودکای روسی

TRMADP_3_RUSSIA-POLITICS.JPG
رادیو فرانسه - در حالی که روسیه با بزرگترین بحران اقتصادی خود طی ١٦ سال گذشته (از سال ۱۹۹۸ تاکنون) روبه‌روست، به طوری که نرخ تورم در روسیه به ۹٫۴ درصد رسیده، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور دستور داد که دولت مانع افزایش قیمت ودکا، نوشیدنی الکلی محبوب روس‌ها شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، رئیس جمهوری روسیه طی نشستی با هیأت اعضای دولت و همچنین استانداران این کشور، گفت که افزایش قیمت ودکا موجب افزایش قاچاق مشروبات تقلبی می‌شود و این امر برای سلامتی شهروندان روسیه خطرناک است؛ «من فکر می کنم که مقامات مربوطه باید در این زمینه اقداماتی انجام دهند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ودکا یک نوشیدنی‌ الکلی تقطیری با درصد الکل بالاست که به طور سنتی در روسیه مصرف فراوانی دارد. در دوران امپراتوری روسیه، برای تهیه ودکا از سیب‌زمینی لِه‌ شده استفاده می‌شد، اما اکنون در این کشور از دانه‌های غلات برای تهیه این نوشیدنی الکلی استفاده می‌شود

پیشتر خبرهایی درباره کاهش مصرف ودکا در روسیه به علت مشکلات مالی مردم منتشر شده بود که بر اساس آن تعدادی از روس‌ها به علت مسمومیت‌های ناشی از مصرف الکل صنعتی یا تولیدات خانگی مشابه جان باختند.

همچنین طبق گزارش ریانووستی، کاهش مصرف ودکا موجب شده که حجم خرده فروشی این مشروب الکلی در روسیه، امسال بین ۹ تا ۲۰ درصد کاهش یابد. این درحالی است که مالیات غیرمستقیم بر ودکا نیز در این کشور افزایش یافته است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که اکنون قیمت هر نیم لیتر ودکا در روسیه با افزایشی ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل به ۲۲۰ روبل، یعنی حدود ٤ دلار رسیده است.

با آغاز بحران اوکراین و نقش روسیه در این بحران، کشورهای اروپایی طرح جلوگیری از واردات ودکای روسی را در کنار تحریم‌های دیگر علیه این کشور مطرح کردند.

با وضع این تحریم‌ها از سوی غرب و همچنین سقوط قیمت نفت، پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد روسیه در سال نو میلادی با بحران بیشتری مواجه شود و تورم در این کشور از مرز ۱۰ درصد نیز بگذرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016