پنجشنبه 11 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: صدا وسيما علائم تفرقه در جامعه را پخش می کند

تهران - ايرنا - رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه ما در انقلاب اسلامی متحد آمديم و حال چرا بايد تفرقه داشته باشيم، گفت: اين روزها چقدر از صدا و سيما علائم تفرقه پخش می شود و چيزهايی را به خورد مردم می دهيم که نبوده و اين تفرقه ها خدمت به کشور و انقلاب نيست.

به گزارش خبرنگار سياسی ايرنا، آيت الله هاشمی رفسنجانی روز پنج شنبه در همايش پيامبر رحمت و مدارا که در تالار علامه امينی دانشگاه تهران برگزار شد بااشاره به آغازامامت وولايت حضرت مهدی(عج) افزود: در شرايطی اين همايش برگزار می شود که دنيای اسلامی دچار مصيبت بزرگی از سوی تندروها شده است.

وی ادامه داد: امروز مسلمانان تندرو و نادان اسلام را به گونه ای ديگر معرفی می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: يک روز غربی ها تلاش کردند اسلام را دين شمشير معرفی کنند، اما آن دوره گذشت و کم کم چيز ديگری از اسلام با کمک مبتکران شکل گرفت ولی امروز می بينيم که کاری که غربی ها نتوانستند انجام دهند تندروهای مسلمان انجام می دهند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: امروز در سراسر منطقه جهان اسلام، تندروها به نام دين و پيامبر اقداماتی انجام داده اند که اين اقدامات مصيبتی برای جهان اسلام شده است.

آيت الله هاشمی رفسنجانی تصريح کرد: ما به عنوان انقلاب اسلامی مسووليت بزرگی داريم که بايد تلاش کنيم حقايق اسلام و چهره واقعی پيامبر را به جهانيان بگوييم و جامعه را بيشتر با اسلام و پيامبر رحمت و مدارا آشنا کنيم.

وی ادامه داد: در حال حاضر وسايل انتقال پيام زياد است و وقت مناسبی است که ما حقيقتا امت اسلامی را بيشتر و بهتر معرفی کنيم وجلوی تندروها را بگيريم و امروز اين يک ضرورت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پيامبرالگوی رحمت و مدارا ۱۳ سال در مکه هر روز تحت فشار و اذيت بود و هر چه بدی بود به سرايشان آوردند و زمانی که مکه را فتح کردند انتظارهمگان اين بود که انتقام ظلم را بگيرند اما پيامبر فرمودند امروز روز رحمت است و همه کسانی که به ايشان ستم کرده بودند را بخشيدند.

آيت الله هاشمی ادامه داد: در واقع پيامبر در عمل چهره اسلام را نشان دادند و امروز ما بايد رسالت و چهره واقعی اسلام را به دنيا معرفی کنيم.

وی افزود: برخی آدم های نادان با شعارهای عجيب و غريب خيال می کنند در حال خدمت کردن به اسلام هستند اما در حال ضربه زدن به پايه های معارفی اسلام هستند.

وی با بيان اينکه پيامبر ازجنس مردم و با مردم بود گفت: وقتی مشکلی برای مردم پيش می آمد پيامبر ناراحت می شدند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: پيامبر وقتی به مدينه می روند مشکلات خيلی زياد بود و گروه ها و عشاير هميشه در جنگ و ستيز بودند وانتقام جويی را دنبال می کردند اما پيامبراولين زمينه را فراهم کرد و با يهوديان پيمان بستند و امنيت را برقرار کردند.

هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: همچنين در بين مسلمانان که همواره جنگ وجود داشت پيامبر بين آنان پيمان بست و عقد اخوت را ايجاد کرد.

وی ادامه داد: در جامعه ما و جوامع ديگر گروه های سياسی که تشکيل می شوند هميشه به دليل اختلاف ها در تضاد هستند؛ احزاب اگر با منطق پيامبر عمل کنند وسيله تکامل هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز بايد پيامبر رحمت و مدارا را به عنوان يک الگوی درست به مردم دنيا معرفی کنيم تا جوانانی که تشنه راه درست باشند جذب شوند.

آيت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اخبار رسانه های دنيا مبنی بر انفجار و خشونت در کشورهای اسلامی گفت: تندروی يک بلا و ويروس برای جامعه ما شده است و اين يک حالت اسلامی نيست چرا که تفرقه ايجاد کردن، ضداسلام است و ما بايد به دنبال وحدت برويم.

وی خاطرنشان کرد:ما ايرانی ها با اتحاد و همدلی توانستيم رژيم سفاک را با آن همه قدرت به زير بکشيم و بعد از آن نيز مثل انقلاب های ديگر اقدام نکرديم که همه را بيرون کنيم چرا که انقلاب ما انقلاب رحمت بود.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه در انقلاب اسلامی متحد آمديم گفت: اين روزها چقدر از صدا و سيما علائم تفرقه پخش می شود و چيزهايی را به خورد مردم می دهيم که نبوده و اين تفرقه ها خدمت به کشور و انقلاب نيست.

هاشمی رفسنجانی با بيان اينکه در دوران جنگ تحميلی تمامی مردم اعم از اهل سنت، شيعيان، مسيحی و ارمنی با وحدت حضور داشتند و شهيد دادند افزود: شرايط اتحاد را از دست داده ايم و نبايد اينطور باشد چرا که ضداسلام و دين است.

وی ادامه داد: اصل وحدت و اتحاد چيز آسانی نيست که ما ۳۰ سال حرف وحدت را می زنيم اما وارد عمل نشده ايم؛ قطعا بايد وارد عمل شويم.

رييس مجلس خبرگان رهبری دروغ، ظلم و زندان بی جهت را از عوامل تفرقه عنوان کرد و گفت: اختلاف نظر اگر در بحث بماند مفيد است اما وقتی به عمل و کار فيزيکی منجر شود و از حدی تجاوز کند به تهمت، دروغ و درگيری تبديل می شود.

هاشمی رفسنجانی تاکيد کرد: ما بايد در عين اختلاف نظر با يکديگر برادرانه رفتار کنيم و نبايد فقط به زبان اکتفا کنيم، در هفته وحدت افراد يا نهادهای خاص نبايد به ديگران زور بگويند اما متاسفانه اينجوری نيستيم.

وی ادامه داد: امروز امت اسلامی گرفتار عذاب تفرقه شده است و نتيجه اين تفرقه نيز به ضرر هر دو طرف خواهد بود و خداوند نيز پاسخ لازم را به آنها می دهد.

رييس مجلس خبرگان رهبری با بيان اينکه شايد خشکسالی وديگربلاهای طبيعی نيز اثرات وجود تفرقه باشد گفت: ما بايد تفرقه های بی خودی را که عليه يکديگر درست می کنيم و اين همه بيانيه و تهمت ها و ظلم هايی که می شود و افراد را تحت فشار می گذاريم و زندان می بريم را کنار بگذاريم چرا که تفرقه و دودستگی به نفع هيچ کس نيست.

هاشمی رفسنجانی افزود: علمای امت اسلامی بايد بين خود تفرقه ايجاد نکنند و در عمل و گفتار جامعه را به وحدت دعوت کنند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه دانشگاه های ما بايد مظهر وحدت و اظهارنظرهای متضاد اما دوستانه باشند گفت: اختلاف نظرهيچ اشکالی ندارد اما نزاع اشکال دارد وابهت ما را از بين می برد و نبايد کاری کنيم تا در جامعه خصومت ايجاد شود.

هاشمی رفسنجانی با بيان اينکه اسلام هراسی موقعی به وجود آمد که مسلمانان متهم به تروريسم شد گفت: در جامعه خودمان سعی کنيم خصومت ها را کم کنيم و به همدلی و همراهی برويم و از وجود پيامبر رحمت و مدارا نيز بهره ببريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016