پنجشنبه 11 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
12 دی» آیت الله جوادی آملی: غرب یک «باغ وحش منظم» است
پرخواننده ترین ها

نادر فتوره‌چی با شکايت بهاره رهنما تفهيم اتهام شد

رادیو زمانه - نادر فتوره‌چی مترجم و نويسنده، در پی شکايت بهاره رهنما و پيمان قاسم‌خانی همسر او، چهارشنبه ۱۰ دی‌ماه، با حضور در شعبه فرهنگ و رسانه دادسرای عمومی و انقلاب تفهميم اتهام شد.‌

نادر فتوره‌چی که اکنون با اتهام «نشر اکاذيب، توهين و تشويش اذهان عمومی» مواجه است، پس از آخرين دفاع از خود، با قرار کفالت آزاد شد.

زمان برگزاری جلسه دادگاه هنوز اعلام نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چندی پيش، صفحه فيس‌بوک منتسب به نادر فتوره‌چی، مطلبی در انتقاد از بهاره رهنما، بازيگر سينما و تلويزيون ايران منتشر کرد.

در اين مطلب، حضور رهنما به عنوان سفير کوکان کار در برج ميلاد، به قصد خواندن «مقتل علی اصغر» در ايام سوگواری امام سوم شيعيان، «فرصت طلبی، عطش ديده شدن و نماد انحطاط جمعی» خوانده شده بود.

صفحه فيس‌بوک فتوره‌چی از جمله صفحات پرخواننده و مورد توجه در فيس‌بوک است.

پاسخ قضائی به يک انتقاد

پست صفحه منتسب به فتوره‌چی در فيس‌بوک و اظهارنظر بهاره رهنما پس از آن، بحث‌های بسياری را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت. رهنما در اولين واکنش به اين انتقادات تهديد به شکايت و پيگيری قضايی کرد. او در برنامه‌ای که از تلويزيون رسمی ايران پخش می‌شد، گفت:«پليس‌های ايران مثل اينکه برای خواهرشان اين کار می‌کند، بسيار مجرب در حال پيگيری دقيق اين ماجرا هستند.»

چندی بعد خبرگزاری تسنيم، نزديک به نهادهای امنيتی در ايران به نقل بهاره رهنما نوشت: «من که جز يک فن پيج، صفحه‌ای در فيس بوک ندارم. اما شنيدم تو فيس‌بوک حال خيلی‌ها خرابه سر مقتل خونی من. از بی بی سی و نادر فتوره چی بگير تا خيلی از روشنفکر نماهای ديگه. جوابم فقط به اين آدما اينه زير پرچم حسين ع سينه زدن لياقت ميخواد.»

نادر فتوره‌چی تا کنون واکنشی به انتشار خبر دادگاه خود نشان نداده است.

فتوره‌چی، پيش‌تر به عنوان روزنامه‌نگار در روزنامه‌هايی همچون صبح امروز، شرق و بهار فعاليت داشته. او مقالات و ترجمه‌های خود را در حوزه مباحث اجتماعی و فلسفی منتشر کرده است.

مصاحبه بهاره رهنما با تلويزيون ايران را در اينجا ببنيد:


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016