پنجشنبه 11 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

محمدرضا عارف: رفتار و کردار امام را نگاه کنید می فهمید که انقلاب ما هيچ‌گاه متوسل به خشونت نشده است

رئيس بنياد اميد ايرانيان گفت: انقلاب ما فرهنگی‌ترين انقلاب دنيا بود. در بررسی رفتار امام راحل (ره) از روزهای اول خرداد سال ۴۳ تا بعد از پيروزی انقلاب متوجه می‌شويم که انقلاب ما هيچ‌گاه متوسل به خشونت نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدرضا عارف در همايش چالش‌های رفع خشونت از نظام بين‌الملل که به همت بنياد اميد ايرانيان برگزار شده بود، با اشاره به همزمانی ميلاد پيامبر (ص) و حضرت مسيح (ع)، اظهار کرد: خوشحالم اين نشست در زمانی که متعلق به اين دو پيامبر بزرگ است، برگزار شده است. ميلاد پربرکت هر دوی اين پيامبران را به ويژه آن که در آستانه هفته وحدت نيز هستيم، تبريک می‌گويم.

وی ادامه داد: انتخاب عنوان مقابله با خشونت يا جهان عاری از خشونت ريشه در انقلاب دارد. ما اعتقاد داريم انقلاب ما فرهنگی ترين انقلاب دنيا بود. شما رفتار و کردار امام راحل (ره) را از روزهای اول خرداد سال ۴۳ تا بعد از پيروزی انقلاب را بررسی کنيد متوجه می‌شويد که انقلاب ما هيچ‌گاه متوسل به خشونت نشده است.

اين فعال سياسی با تأکيد بر ضرورت پرداخت به وجهه عاری از خشونت انقلاب اسلامی، يادآور شد: اين افتخار ما است که انقلاب ما بدون خشونت است. متأسفانه بعد از انقلاب به اين بعد پرداخته نشده است. با پيشنهاد رئيس جمهور در سازمان ملل و نام‌گذاری روز ملی مبارزه با خشونت و افراط‌گرايی در ۲۷ آذرماه اين باب برای بررسی چنين وجهی از انقلاب باز شده است.

عارف در ادامه افزود: ما احساس می‌کنيم خشونت را که به اسم دين رواج می‌دهند بايد از بين برود. اميدواريم که بتوانيم شروع کننده بررسی اين پيشنهاد باشيم. در آينده نشست‌های جدی‌تری خواهيم داشت و می‌خواهيم بحث‌ها بعد از نشست‌هايمان به دانشگاه انتقال پيدا کند و همچنان پيشرو در جهان باشيم.

وی در انتها با اشاره به آسيب‌های تکنولوژی حاکم بر جوامع انسانی، تصريح کرد: سال‌ها قبل بيل گيتس پيش‌بينی‌ می‌کرد که می‌خواهد جعبه کوچکی را اختراع کند که امکانات مورد نياز انسان با آن برآورده شود. تکنولوژی بسيار زودتر از آنچه مخترعانش پيش‌بينی می‌کردند در بين مردم رواج يافت. امروزه تکنولوژی از همه جلو زده است. بايد بدانيم که امروز با خطراتی از سمت تکنولوژی روبرو هستيم. بايد بررسی کرد که چرا تکنولوژی هر زمان که وارد کشور ما شده با مقابله و مواجهه بزرگان روبرو شد. اين داستان بر سر فکس، تلويزيون و راديو نيز اتفاق افتاد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016