پنجشنبه 11 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

احضار مجدد ۸ کارگر معترض معدن طلای آق دره به دادگاه

ایلنا ـ هشت نفر از کارگران معترض معدن طلای آق دره صبح امروز (۱۱دی) به دادگاه عمومی شهرستان تکاب احضار شدند. روز سه شنبه نيز (۹ دی) يازده نفر از کارگران اين واحد معدنی با شکايت کارفرما به اين نهاد قضايی احضارشده بودند که با قيد وثيقه آزاد شدند. گفته می‌شود شاکی هشت کارگری که امروز به دادگاه احضار شده‌اند يکی از نگهبانان اين معدن است که مدعی است در تجمع صنفی روز شنبه (۶ دی)، توسط اين هشت کارگر مضروب شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، با گذشت پنج روز از آغاز اعتراض حدود ۳۵۰ نفر از کارگران فصلی بيکار شده‌ی معدن آق دره، علاوه بر يازده کارگر احضار شده در روز سه شنبه، هشت کارگر ديگر نيز صبح امروز توسط دادگاه عمومی شهرستان تکاب احضار شده‌اند.

بنا بر گزارش منابع کارگری ايلنا، اکثر احضارشدگان امرو کارگرانی بوده‌اند که روز سه‌شنبه نيز با شکايت کارفرما به دادگاه عمومی تکاب رفته بودند و اکنون با قيد وثيقه آزادند.

يکی از شاهدان حادثه درباره اتفاقی که منجر به شکايت نگهبان معدن آق دره از هشت کارگر شده است، به ايلنا گفت: در روز تجمع، وقتی ماموران نيروی انتظامی وارد کارخانه شدند يکی از کارگران را از ميان جمع جدا کردند و او را برای مراقبت به اين نگهبان تحويل دادند اما دقايقی بعد درگيری مختصری ميان اين نگهبان و کارگرانی که قصد آزاد کردن همکار خود را داشتند اتفاق افتاد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016