پنجشنبه 11 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ادامه اعتصاب در "واگن پارس" برای هشتمين روز

«کارفرما ديروز هم بر اخراج و جلوگيری از ورود آقای درخشنده‌بخت، نماينده کارگران به کارخانه تاکيد کرده است و هم از کارگران خواسته است خط توليد را راه اندازی کنند اما کارگران خط توليد در واکنش به بی‌تفاوتی کارفرما به مطالبه‌شان، امروز نيز سر کار حاضر نشده‌اند.»

اعتراض صنفی ۹۰۰ کارگر واگن پارس اراک در واکنش به خودداری کارفرما از اجرای مصوبه شورای تامين اين شهرستان مبنی بر بازگشت به کار رئيس نهاد کارگری کارخانه، صبح امروز (پنج شنبه ۱۱ دی) به هشتمين روز متوالی وارد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


منابع کارگری گزارش داده‌اند کارفرما ديروز هم بر اخراج و جلوگيری از ورود آقای درخشنده‌بخت، نماينده کارگران، به کارخانه تاکيد کرده بود و هم از کارگران خواسته بود خط توليد را راه اندازی کنند اما کارگران خط توليد در واکنش به بی‌تفاوتی کارفرما به مطالبه‌شان، امروز نيز سر کار حاضر نشده‌اند.

بر اساس اين گزارش، کارخانه واگن پارس دو پنج شنبه در ماه تعطيل است و اين پنج شنبه روز تعطيل کارخانه است.

يکی از کارگران در همين رابطه به ايلنا گفته است «مقاومت کارفرما در برابر بازگشت به کار آقای درخشنده‌بخت، رئيس نهاد کارگری واگن پارس، عجيب به نظر می‌رسد گويی که او به فکر راه اندازی خط توليد کارخانه و جلوگيری از زيان بيشتر نيست.»

کارگران همچنين گزارش داده‌اند اعضای شورای اسلامی کار ديروز با رئيس حراست واگن پارس ملاقات داشتند و با او به توافقاتی رسيده‌اند.

ايلنا هفته گذشته به نقل از کارگران گزارش داده بود کارفرما رئيس حراست واگن پارس را با وجود آنکه دو ماه به پايان قرارداد کارش باقی مانده بود از کار منفک کرده است و يک نظامی بازنشسته را جايگزين او کرده است.

کارگران همان روز مدعی شده بودند اين تغيير مديريتی در واگن پارس به قصد اعمال محدوديت بيشتر بر کارگران در کارخانه است.

گفتنی است کارگران واگن پارس از چهارشنبه هفته گذشته (۳ دی) در اعتراض به اخراج رئيس نهاد کارگری اين واحد توليدی دست از کار کشيده و توليد را متوقف کرده‌اند.

کارگران می‌گويند نماينده اخراجی‌شان تا پايان ارديبهشت ماه سال آينده در شورای اسلامی کار واگن پارس عضويت دارد و از مصونيت نمايندگی برخوردار است بنابراين کارفرما حق اخراج او را ندارد.

ايلنا در روزهای گذشته به نقل از کارگران گزارش داده بود که نماينده قرارگاه خاتم الاوصياء، سهامدار اصلی کارخانه، به کارگران معترض واگن پارس گفته است اخراج رئيس شورای اسلامی کار با نظر سهامدار اصلی صورت گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016